افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق در آذربایجان شرقی

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۲:۱۹:۴۵
کد خبر: ۸۵۶۱۸۱
افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق در آذربایجان شرقی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقیبا اشاره به گزارش شرکت توزیع نیروی برق استان مبنی بر افزایش 11 درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته، گفت: این افزایش، نزدیک به 4 برابر حد استاندارد است که جای تأمل و بررسی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان،با بیان اینکه نباید از الگوی مصرف تجاوز کنیم، ابراز داشت: باید با هر دستگاه و ارگانی که بیشتر از حد مجاز برق مصرف می‌کند بویژه برای کارهایی مثل تولید ارز دیجیتال که دستگاه‌های بسیار پرمصرفی دارند، برخورد شود.

وی با بیان اینکه بخشی از کمبود برق به دلیل بارش‌های خوب سال جاری از محل نیروگاه‌های برق‌آبی تأمین می‌شود، افزود: البته با شرایط موجود افزایش مصرف برق، مصرف از تولید پیشی می‌گیرد و در این صورت در تأمین برق مشکل ایجاد خواهد شد.

رحمتی با بیان اینکه سال گذشته 50 مگاوات از برق مصرفی مربوط به ادارات بود که با صرفه‌جویی به 30 مگاوات رساندیم، ابراز داشت: وارد کردن ژنراتورهای ادارات به مدار تولید و مصرف، اصلاح ساعات کاری ادارات و جابه‌جایی ساعات اوج مصرف می‌تواند به کاهش پیک مصرف کمک کند.

وی با انتقاد از اینکه باید 20 درصد برق مصرفی ادارات از طریق انرژی پاک تولید می‌شد ولی متاسفانه ادارات به این سمت نرفتند، گفت: ادارات می‌توانستند با سرمایه‌گذاری اندک، بخشی از برق مورد نیاز خود را تأمین کنند اما اکنون باید با تعرفه آزاد برق خود را تأمین کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اهمیت موضوع زلزله در استان تاکید کرد و گفت: زلزله‌های اخیر در برخی نقاط استان هشداردهنده است و باید امکانات اسکان اضطراری و اسکان موقت بویژه در شهر تبریز فراهم شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه این استان، سومین استان حادثه‌خیز در کشور است، ابراز داشت: دستگاه‌ها و نهادهای متولی باید اقدامات پیشگیرانه در زمینه سیل و زلزله را در طول سال اعلام و عملیاتی کنند.

محمدباقر هنربر با تاکید بر اهمیت پیشگیری از وقوع بحران ناشی از حوادث طبیعی، اظهار داشت: حوادث سیل و آتش‌سوزی بازار تبریز نشان داد که باید مواردپیشگیرانه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی سرعت مهار آتش‌سوزی بازار تبریز و امکانات ایجاد شده و توان دستگاه‌های امدادرسان را یادآور شد و گفت: معاون وزیر کشور بابت سرعت عمل در مهار این آتش‌سوزی، به نمایندگی از دستگاه‌های امدادرسان و مدیریت بحران از استاندار آذربایجان شرقی تقدیر کرد.

 

 

نظر شما