نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی: 

چهار بیماری به لیست بیماران خاص اضافه شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۷:۴۶:۳۵
کد خبر: ۸۵۷۷۹۱
چهار بیماری به لیست بیماران خاص اضافه شد
 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امسال دولت را موظف کردیم از طرح هدفمند کردن یارانه ها مبلغی برای بودجه بیماران خاص اضافه شود ولی این قانون در حال حاضر به صورت کامل اجرا نمی شود که در این زمینه با پیگیری جدی از دولت باید مطالباتمان را افزایش دهیم.

 زهرا ساعی در  گفت و گو با خبرنگار برنا در آذربایجان شرقی، گفت: در کمیسیون اجتماعی مجلس به موضوع بیماری های خاص توجه ویژه ای شده به طوری که سال گذشته چهار بیماری را به لیست بیماران خاص اضافه کردیم که بیماری ام اس یکی از این بیماری ها بود.

وی ، تاکید کرد: تهیه دارو و امکانات درمانی برای تمام بیماران خاص بسیار هزینه بر است و این موارد مشکلات متعددی را برای خانواده ها ایجاد کرده که در این زمینه برای تامین بخشی از نیازهای بیماران مانند بیمه و ایجاد امکانات مناسب تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به تفاهم نامه های سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور مرتفع کردن بخشی از مشکلات این بیماران اشاره کرد و گفت: اداره کل بهزیستی استان اقدامات خوبی برای تحت پوشش قرار دادن بیماران بسیار حاد انجام داده است.

ساعی در زمینه مشکلات اشتغال بیماران ام اس گفت: برخی از کارفرمایان بعد از این که متوجه بیماری کارکنان می شوند مشکلاتی به وجود می آید که در این زمینه با سازمان میراث فرهنگی تفاهم نامه ای به منظور توانبخشی و مهارت آموزی بیماران منعقد شده که با اعطای مدارکی معتبر به این بیماران بخشی از مشکلات اشتغال حل شود.

وی تاکید کرد: به منظور ایجاد شرایطی مناسب برای بیماران ام اس باید مطالباتمان را از دولت افزایش دهیم که چرا بودجه های مصوبی که باید از ردیف بودجه های خاص تامین شود تاکنون به صورت کامل انجام نشده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت فعالیت انجمن های مختلف در حوزه سلامت به ویژه انجمن بیماران ام اس گفت: فعالیت و همفکری بیماران در چنین انجمن هایی علاوه بر دلگرمی، می تواند مسائل و مشکلات موجود را به مسئولان منتقل کند.

وی همچنین افزود: براساس آمار ارائه شده در حال حاضر ابتلا به بیماری ام اس در بانوان نسبت به مردان سه به یک است که متاسفانه آذربایجان شرقی پنجمین استان کشور در میزان ابتلایان به بیماری ام اس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز