رئیس کل بانک مرکزی:

صادرات آذربایجان شرقی امیدوار کننده است

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۳:۵۴:۳۵
کد خبر: ۸۵۸۴۰۹
صادرات آذربایجان شرقی امیدوار کننده است
رئیس کل بانک مرکزی در پایان سفر دو روزه به تبریز، نتایج این سفر را مثبت و سازنده عنوان کرد و گفت: امیدوارم بعد از این سفر شاهد جهش خوبی در فعالیت‌های اقتصادی استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، فریدون همتی که به همراه معاونان و مدیران بانک مرکزی به تبریز سفر کرده بود، با اشاره به جلسات خود با مجمع نمایندگان، فعالان اقتصادی، مدیران بانک‌ها و مسئولان اقتصادی استان، گفت: در این جلسات بحث‌های مفیدی در رابطه با نحوه کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان و تامین مالی واحدهای تولیدی و نقش بانک‌ها در پیشرفت اقتصادی استان انجام شد.

همتی افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های استان بسیار بالاست و آن‌چه در حال حاضر اتفاق می‌افتد با آن‌چه می‌تواند اتفاق بیفتد فاصله زیادی دارد که با همت استاندار و توصیه‌هایی که به مدیران بانک‌ها داشتیم این فاصله کمتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث‌هایی که در این دو روز مطرح شد با حضور فعالان اقتصادی در بانک مرکزی به صورت تخصصی‌تر بررسی خواهد شد و امیدوارم بعد از این سفر شاهد جهش خوبی در فعالیت‌های اقتصادی استان باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امید زیادی به صادرات استان آذربایجان شرقی داریم، گفت: صادرات استان در حال حاضر 2.2 میلیارد دلار در سال است و می‌تواند به رقم‌های خیلی بالاتری برسد که لازمه آن فراهم کردن ابزارها و تسهیلات لازم از نظر تبدیل و تامین ارز است.

همتی تاکید کرد: بانک‌ها نیز باید در مواجهه با تولیدکنندگان بویژه از نظر تسهیلات و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، روان‌سازی بیشتری در امور داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: با تصمیماتی که در جلسات این دو روز در خصوص تسهیل بازگشت ارز، تأمین ارز و روان‌سازی امور بانکی گرفته شد امیدواریم که ارزش صادرات استان تا سه میلیارد دلار افزایش یابد.

 

نظر شما
پرونده ویژه