رونمایی از کتاب سرای انقلاب در بزرگترین بازار مسقف جهان

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۷:۰۹:۵۸
کد خبر: ۸۵۸۶۲۵
رونمایی از کتاب سرای انقلاب در بزرگترین بازار مسقف جهان
 رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از رونمایی کتاب سرای انقلاب در بازار تبریز خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی با اشاره به نقش بازار تبریز در انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: بازار تبریز از قدیم الایام، فارغ از نقش اقتصادی، همواره در تمام موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نقش موثری ایفا کرده و اغراق نیست که بگوییم جرقه های نخستین انقلاب اسلامی ایران از بازار تبریز سرچشمه گرفته است.

وی افزود: با این حال، در سال های گذشته جای خالی یک اثر ادبی در خصوص نقش بازار تبریز در انقلاب اسلامی دیده می شد که خوشبختانه حوزه هنری آذربایجان شرقی با تهیه کتاب سرای انقلاب این خلاء را پر کرده است.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه اظهار کرد: کتاب «سرای انقلاب» به همت واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان و به قلم معصومه جعفرزاده، به نقش بازاریان تبریز در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های آنان در مبارزه با رژیم طاغوت می پردازد.

وی با بیان اینکه این کتاب، نخستین کتاب مرجع مبارزان انقلابی بازار تبریز است، ادامه داد: در این کتاب با ۱۳ نفر از مبارزان و شاهدان انقلاب اسلامی بازار تبریز مصاحبه شده و خاطرات آنان از سال ۱۳۴۱ تا سال ۱۳۵۸ به نگارش درآمده است. گفتنی است، این کتاب روز چهارشنبه 29 خرداد ساعت 11 صبح در آیین «شب خاطره 14» در مسجد مقبره بازار سرپوشیده تبریز واقع در بازار کفاشان رونمایی می شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه