معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

ضرورت استفاده ۳۰ درصدی از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی استان ها

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۸:۱۸:۴۵
کد خبر: ۸۵۸۶۵۲
ضرورت استفاده ۳۰ درصدی از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی استان ها
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بر اساس دستور و تاکید شخص رئیس جمهور، مدیران استانی باید تا 30 درصد از پست‌های مدیریتی را تا پایان فعالیت دولت دوازدهم، به بانوان متخصص و کارآمد اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،معصومه ابتکار در نشست بانوان برگزیده استان آذربایجان شرقی، با قدردانی از تلاش‌های استانداری در استفاده از توانمندی‌های بانوان در حوزه‌های مختلف استان، افزود: دکتر پورمحمدی در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته‌اند که بنده از اقدامات و تلاش‌های این شخصیت علمی قدردانم.

وی، ایجاد بسترهای لازم برای توسعه عدالت اجتماعی را یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: یکی از مهم ترین ابعاد عدالت، عدالت جنسیتی است که در برنامه ششم توسعه و سایر برنامه های توسعه ای، توجه ویژه ای به این مهم شده و شخص رئیس جمهور نیز تاکید ویژه ای بر آن دارد.

ابتکار با اشاره به تشکیل ستاد ملی زن و خانواده و حضور دکتر روحانی در جلسات این ستاد، تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی در این ستاد، شاخص های ویژه عدالت جنسیتی، تدوین و به تمامی استان ها ابلاغ شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در کشور و ابلاغ  آن به استان ها خبر داد و عنوان کرد: انتظار داریم تمامی استان ها در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی استان، نسبت به تصویب این سند اقدام کرده و از اعتبارات استانی خود برای اجرای برنامه ها و اهداف پیش بینی شده اختصاص دهند.

ابتکار از دستگاههای اجرایی استان هم خواست که برنامه متناظر استانی در کنار این سند، تدوین کرده و برای سال های آتی، اعتبارات پایداری را از دستگاه های ملی و وزارتخانه های متبوع خود مطالبه کنند.

وی همچنین از اهتمام جدی دولت و شخص رئیس جمهور برای استفاده 30 درصدی از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی استان ها خبر داد و گفت: بنابر تاکید شخص دکتر روحانی و ابلاغ این تصمیم به تمامی استان ها، تا پایان فعالیت دولت دوازدهم، باید 30 درصد از پست های مدیریتی به بانوان متخصص و کاربلد اختصاص یابد.

به گفته وی، 41 درصد کارمندان دولت در کشو را بانوان، تشکیل می دهند و هیچ مشکلی در زمینه استفاده از توانمندی این قشر در پست های مدیریتی وجود ندارد.

تبیین آخرین وضعیت اجرای طرح توان افزایی زنان در حوزه مشاغل خانگی، اجرای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده، تلاش برای کاهش اختلال ارتباطی در بین اعضای خانواده، تقویت مهارت های ارتباطی دانش آموزان و دانشجویان با همکاری وزارت علوم و لزوم حمایت نهادهایی همچون شهرداری ها از رویدادهای استارتاپی و کارآفرینی از دیگر موضوعاتی بود که ابتکار در این جلسه به آن ها اشاره کرد.

در این نشست گزارشی از طرح‌های ارتقای تاب‌آوری زنان و خانواده و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ارائه شد و تعدادی از بانوان حاضر نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف حوزه زنان و خانواده پرداختند.

در این نشست همچنین از ارتقای وضعیت زنان و خانواده آذربایجان شرقی رونمایی شد.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه