قائم مقام شهردار تبریز:

عدم تشکیل جلسات هیئت مدیره اخلالی در کار سازمان‌ها بوجود نیاورده است

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۳:۴۸:۵۵
کد خبر: ۸۵۸۸۹۳
عدم تشکیل جلسات هیئت مدیره اخلالی در کار سازمان‌ها بوجود نیاورده است
قائم مقام شهردار تبریز گفت: عدم تشکیل جلسات هیئت مدیره سازمان ها و شرکت ها به دلیل بندهای موجود در لایحه بودجه سال ۹۸ است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رسول موسایی در جلسه شورای شهر تبریز با بیان اینکه کار سازمان ها به دلیل عدم تشکیل جلسات هیئت مدیره تعطیل نشده است، گفت: بر اساس لایحه بودجه کل کشور در سال ۹۸ هیچ یک از اعضای هیئت مدیره شرکت ها و سازمان ها نباید از کارشناسان و مدیران آن دستگاه باشند.

او با تاکید بر اینکه این مصوبه با اساسنامه سازمان ها مغایرت دارد، اظهار داشت: از اردیبهشت ماه وزارت کشور به ما اعلام کرده است  که منتظر اعلام نظر در این خصوص باشید که فعلا چیزی به ما ابلاغ نشده است.

قائم مقام شهردار تبریز ادامه داد: اگر این لایحه اجرایی باشد باید تمام اساسنامه های سازمان های شهرداری مجدد اصلاح شده و پس از تصویب در شورا برای تایید به وزارت کشور ارسال شود.

موسایی با بیان اینکه با وجود مشکلات موجود تلاش کردیم اشکالی در کار سازمان ها به وجود نیاید گفت: تا حد امکان اختیارات شهردار بر اساس قانون به معاونین و مدیران تفویض شده است تا کارها بدون تشکیل هیئت مدیره انجام شود.

شایان ذکر است طبق بند ۹ تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۸، عضویت همزمان مقامات و کارکنان شاغل در کلیه پستهای مدیریتی و کارشناسی در مدیرعاملی و سایر مسؤولیت‌های اجرائی و عضویت هیأت مدیره شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و سازمان‌ها، اعم از زیر مجموعه خود و زیر مجموعه سایر دستگاهها ممنوع شده و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل، مسؤولیت بررسی و نظارت بر اجرای این حکم و پیگیری‌های قانونی مربوطه را دارند.

 

نظر شما
پرونده ویژه