معاون مالی، پشتیبانی و توسعه منابع انسانی سازمان قطارشهری تبریز خبر داد:

اوراق مشارکت پروژه خط یک قطار شهری تبریز ۲۷ خرداد عرضه می‌شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۶:۳۶:۵۱
کد خبر: ۸۵۹۰۳۳
اوراق مشارکت پروژه خط یک قطار شهری تبریز ۲۷ خرداد عرضه می‌شود
معاون مالی، پشتیبانی و توسعه منابع انسانی سازمان قطارشهری تبریز از عرضه اوراق مشارکت شهرداری برای پروژه خط یک قطار شهری تبریز از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ خرداد خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اصغر باقری فر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره جزئیات این اقدام گفت: در اعتبارات سال ۹۷ بودجه‌ی عمومی دولت، مبلغ ۵.۵۰۰ میلیارد تومان، برای کل قطارشهری‌های کشور، اوراق مالی اسلامی در نظر گرفته شده بود که برای طرح قطارشهری‌تبریز، از طریق شورای محترم اسلامی و شهرداری‌کلان‌شهر تبریز، در وهله اول مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده بود که این رقم با رایزنی‌های انجام یافته با‌ مدیران ارشد دولتی و طی جلسات متعدد در سال ۱۳۹۷، به مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت و سیر مراحل آن از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ آغاز گردید.

 

وی ادامه داد: همزمان مجوزهای لازم از طریق وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار کل کشور اخذ و اولین مرحله فروش آن از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷انجام شد ولی با توجه به تقارن این بازه‌ی زمانی با ایام تعطیلات عید نوروز، نهایتاً مرحله دوم فروش اوراق مشارکت، با پیگیری‌های انجام یافته و اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی، از ۲۷تا ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۸(در کلیه شعب بانک شهر) انجام می‌یابد.

 

وی با اشاره به اینکه عاملیت و ضمانت اوراق مشارکت طرح قطارشهری تبریز با بانک شهر است اظهار کرد: سود آن ۱۸درصد خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: فروش اوراق با مجوز رسمی از بانک مرکزی صورت می‌گیرد که سرسید آن چهارساله است. این اوراق، معاف از مالیات بوده و پرداخت سود آن نیز هر سه ماه یک‌بار انجام خواهد گرفت.

وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات آقای دکتر پزشکیان( نائب رئیس محترم مجلس و نماینده محترم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی) در تحقق این مهم گفت: جا دارد در پیگیریِ اخذِ مجوزهای لازم برای فروش اوراق مشارکت از تلاش‌ها و زحمات اعضای محترم شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز و همچنین از مساعی مدیران ارشد استانی و مسئولان شهری تشکر و قدردانی کنم.

 

نظر شما
پرونده ویژه