مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی:

صرفه جویی سالانه حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار برگ با تحقق سامانه پردازشگر اسناد بستری

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۶:۵۶:۳۶
کد خبر: ۸۵۹۱۰۴
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از صرفه‌جویی سالانه حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار برگ با تحقق طرح سامانه پردازشگر اسناد بستری در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به انتخاب استان آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از استان های پایلوت برای اجرای طرح تبادل الکترونیک وسامانه پردازشگر اسناد بستری این طرح سهم قابل توجهی در صرفه جویی کاغذ خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی وحید مجیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال بیمارستانهای دولتی از اجرای این طرح گفت:از ۳۲ بیمارستان دانشگاهی در آذربایجان شرقی ۳۰ بیمارستان به سامانه "سپاس" متصل هستند که اسناد بستری را ازاردیبهشت ماه به صورت الکترونیک به سامانه ارسال می‌کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش قابل توجه زمان ارسال نسخ از مراکز درمانی به مجموعه بیمه سلامت گفت:با اجرای این طرح زماندرسیدگی به اسناد ن از ۴۵ روز به ۷۵ ساعت کاهش یافته است.

 

وی با اشاره آمار پرونده های ارسالی در طول دو ماه گذشته به این سامانه گفت:در طول دو ماه از اجرای این طرح در استان ۵۸ هزار پرونده به سامانه ارسال شده که از این تعداد ۱۳ هزار پرونده رسیدگی شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین آمار تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کل بیمه شدگان استان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی در پاسخ به کاهش تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در طی ماه‌های گذشته هم پوشانی هایی که در خصوص بیمه ها وجود داشت به حداقل کاهش یافته است و این موضوع در کاهش تعداد کل بیمه شدگان بیمه سلامت نیز تأثیر بسزایی داشته است.

وی با اشاره به همکاری مشترک بیمه سلامت و کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده مقرر شده است تا دفترچه درمانی افراد تحت پوشش کمیته امداد از طریق بیمه سلامت به این عزیزان ارائه شود و این روند همچنان ادامه دارد و افراد تحت پوشش این کمیته می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان که خدمات بیمه سلامت را ارائه می دهند نسبت به دریافت دفترچه اقدام کنند.

 

 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه