رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی:

بازار تبریز در صف اول نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی قرار گرفته است

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۲۰:۰۳:۰۹
کد خبر: ۸۶۰۲۰۱
بازار تبریز در صف اول نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی قرار گرفته است
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: بازار تبریز در صف اول نقش آفرینی در عرصه های اجتماعی و سیاسی قرار گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی در چهاردهمین آیین شب خاطره با موضوع رونمایی از کتاب سرای انقلاب با اشاره به نقش بازار تبریز در انقلاب اسلامی اظهار کرد: در طول تاریخ بازاریان تبریز در صف اول نقش آفرینی در عرصه های اجتماعی و سیاسی حضور داشتند و این قشر همواره به مسائل دینی و مذهبی وابستگی ویژه ای داشتند.

 

وی با اشاره به مساجد بزرگترین بازار مسقف جهان ادامه داد: به اندازه بزرگی بازار، مساجد متعددی در داخل این بازار وجود دارد که وجود چنین مساجدی نشان از تدین و ایمان بازاریان به خداوند متعال است.

 

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه بازاریان در کنار کسب روزی حلال، به دنبال امور دینی و معنوی هستند، تصریح کرد: بازاریان در کنار جهاد دینی و ارزشی، در مقابل فشارهای صهیونیستی آمریکایی، در خط مقدم جبهه اقتصادی و مبارزه با استکبار قرار گرفته اند.

 

وی به قیام 29 بهمن سال 1356 مردم تبریز اشاره کرد و گفت: می توان گفت 29 بهمن از جمله درخشان ترین روزهای بازار تبریز بوده و جرقه اصلی انقلاب اسلامی از این نقطه زده شده و آتش انقلاب از بازار تبریز روشن شده است.

 

بلاغی با اشاره به رونمایی کتاب سرای انقلاب نوشته معصومه جعفرزاده اظهار کرد: این کتاب در خصوص وقایع و خاطرات 13 راوی متشکل از مبارزان و بازاریان تبریزی به نگارش درآمده که می توان گفت، این کتاب فتح بابی خواهد بود تا در ادامه، کتاب های خاطرات بیشتری در خصوص نقش بازار تبریز در انقلاب اسلامی به نگارش درآید.

 

وی همچنین در ادامه از آغاز پروژه های مختلف از جمله کتاب روحانیون مبارز توسط واحد ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی خبر داد.

 

گفتنی است، در ادامه این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و جمعی از بازاریان بزرگترین بازار مسقف جهان در مسجد مقبره بازار برگزار می شد، از کتاب سرای انقلاب رونمایی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز