معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

اجلاس رشد و توسعه شهری فرصتی برای استفاده از تجارب موفق جهانی است

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۷:۵۳:۱۹
کد خبر: ۸۶۱۲۷۶
اجلاس رشد و توسعه شهری فرصتی برای استفاده از تجارب موفق جهانی است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی برگزاری اجلاس رشد و توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا را فرصتی مناسب برای شناساندن تبریز و استفاده از تجارب موفق و علمی جهانی در توسعه این شهر دانست و گفت: این اجلاس با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف همچون ژاپن، چین، روسیه، گرجستان، ،فنلاند، ترکیه، فرانسه و بلژیک در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، جواد رحمتی در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری این اجلاس، ادامه داد: در این اجلاس، ایده رشد و توسعه شهری، حفاظت از بافت تاریخی شهر و بررسی مشکلات و مزایایی از جمله گردشگری، ترافیک و تأثیرگذاری آنها در احیای بافت تاریخی شهرها مطرح خواهد شد.

 

وی، بررسی فضاها و کاربری بناها در بازآفرینی فضاهای شهری را از دیگر محورهای این اجلاس برشمرد و گفت: اجلاس در مرحله اول به صورت کنفرانس دانشجویی به مدت یک هفته به بررسی مسائل علمی شهری و بافت تاریخی می‌پردازد و در مرحله دوم با بررسی کلیه نظرات و یافته‌ها به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از شهردار تبریز خواست گروه‌هایی تخصصی برای اجرای تصمیمات این اجلاس بین‌المللی در تبریز تشکیل دهد.

 

رحمتی، اقدامات مثبت و خطاهای موجود در مسائل توسعه‌ای شهرهای کشور را ناشی از عملکرد "جامعه مشاوران" دانست و بر ضرورت حضور آنان و همچنین نظام مهندسی در این اجلاس تاکید کرد.

 

وی افزود: در حاشیه این اجلاس، نشست‌های تخصصی و مدیریتی با حضور مسئولان بین‌المللی و شهرداری‌های شهرهای تاریخی حوزه اوراسیا تشکیل می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز از آمادگی تبریز برای میزبانی از این اجلاس خبر داد و گفت: این اجلاس از سال 2003 تا کنون در شهرهای مختلفی چون استانبول و مسکو برگزار شده و آمادگی لازم برای برگزاری این رویداد بین‌المللی در تبریز نیز وجود دارد.

 

مرتضی آبدار، علت میزبانی تبریز برای برگزاری این جشنواره را عضویت این شهر در لیگ شهرهای تاریخی جهان و انتخاب تبریز به عنوان شهر پایلوت مطالعات گردشگری جاده ابریشم توسط آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن اعلام کرد و ادامه داد: انتظار داریم تمامی دستگاه های اجرایی و مراکز علمی استان، همکاری مناسبی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای برگزار باشکوه این رویداد بین المللی داشته باشند.

 

 

نظر شما