همایش معماری «ره آورد ۶۰» در حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار می شود 

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۹:۲۶:۱۷
کد خبر: ۸۶۱۸۵۱
همایش معماری «ره آورد ۶۰» در حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار می شود 
معاون فرهنگی حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بزرگ معماری «ره آورد 60» توسط حوزه هنری استان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، همایش بزرگ معماری «ره آورد 60» به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی و کانون معماران و شهرسازان استان روز چهارشنبه ساعت 17 در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار می شود.

جواد کریم نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: شهر با جسم و جان انسان ها درگیر است و بدیهی است که تعریف آن در وسعت و تراکم جمعیت محدود نمی شود چراکه شهر به عنوان محل چگال تمدن، بزرگترین صنع و ساخته بشری است که ارتباطات درونی، ارتباط با مناطق اطراف و با تاریخ، زمان و مکان، آن را به موجودی پیچیده تبدیل کرده است و شناخت تمام این پیچیدگی ها و تلاش برای رفع مشکلات آن نیازمند ارتباطات چند سویه و گفتگو میان تأثیرگذاران و تأثیرپذیران بر شهر است.

وی با اشاره به همایش بزرگ معماری «ره آورد 60» اظهار کرد: این همایش مقدمه ای است بر آغاز فراهم آوری بستر گفتگو میان تأثیرگذاران بر شهر از نگاه معماری و شهرسازی و خاتمه ای بر 59 نشست علمی تخصصی که در جهت گفتگو میان جامعه ای دانشگاهی فراهم آمده است.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان در ادامه اظهار کرد: این همایش با حضور دکتر مهدی حجت، معمار، استاد دانشگاه و از بنیانگذاران سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می شود. وی همچنین ادامه داد: تلاش می شود نگاه جامعی به موضوع گفتگوی دانش و حرفه در بستر شهر پرداخت شود و در پانل تخصصی آن نیز که با حضور اعضای مندرج به اجرا در خواهد آمد، امیدواریم تا گفتگوی مناسبی میان تاثیرگذاران بر شهر از نگاه معماری و شهرسازی فراهم آورده و به زبانی مشترک و تعاملی اثرگذار نائل شویم. گفتنی است، این همایش روز چهارشنبه (پنجم تیرماه) رأس ساعت 17 با موضوع گفتگوی دانش و حرفه در بستر شهر و باحضور دکتر مهدی حجت، ایرج شهین باهر، جلال سالک، مرتضی میرغلامی، مهدی سلطانی و فریدون بابایی اقدم در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار می شود که رضا دهقان نیز به عنوان دبیر اجرایی این همایش است.

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام در این همایش به لینک http://www.aaup.ir/60 مراجعه کنند.

 

نظر شما