استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد

کاهش سهم جمعیتی استان به کمتر از پنج درصد جمعیت کشور

۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۱۷:۴۲:۲۲
کد خبر: ۸۶۳۸۸۲
کاهش سهم جمعیتی استان به کمتر از پنج درصد جمعیت کشور
استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به کاهش سهم جمعیتی استان در سال‌های اخیر به کمتر از پنج درصد جمعیت کشور، افزود: در حال حاضر، سهم اقتصادی استان در حدود چهارصد و در حوزه تولید ناخالص ملی، کمتر از 2.4 دهم درصد است.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در نشست صمیمی فعالین اقتصادی و بخش خصوصی شهرستان شبستر با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:گفت: در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، هیچ گونه محدودیتی نداریم ولی علی رغم وجود اعتبارات بسیار خوب در این زمینه، تا کنون 35 درصد توسط متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی از بانک‌ها جذب شده است.

وی مهم‌ترین دلیل کاهش سهم و نقش استان در شاخص‌های اقتصادی کشور را تبدیل استان آذربایجان شرقی به استانی مهاجرفرست در سال‌های اخیر دانست و عنوان کرد: اکثر مهاجرت کنندگان از استان را نیروهای فعال و جوان جویای کار تشکیل می‌دهند و بر همین اساس باید سیاست‌های مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری و تلاش برای ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش یابد.

وی از آغاز مهاجرت معکوس در برخی از روستاهای استان خبر داد و اظهار کرد: رفع مشکلات واحدهای تولیدی، یکی از اصلی‌ترین اولویت و دغدغه‌های مدیریت استان است و با همدلی و همت مسئولان و فعالین اقتصادی استان می‌توانیم این مشکلات را یکی پس  از دیگری رفع کرده و مانع اثرگذاری مسائلی همچون تحریم در بخش های مختلف اقتصادی شده و به دنیا اثبات کنیم که ملت ایران با استقامت و استواری  به اهداف خود دست خواهند یافت.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود خطاب به فعالان بخش خصوصی شهرستان شبستر گفت: در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، هیچ گونه محدودیتی نداریم ولی علی رغم وجود اعتبارات بسیار خوب در این زمینه، تا کنون 35 درصد توسط  متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی از بانک‌ها جذب شده است.

پورمحمدی عنوان کرد: با تمام توان از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت می کنیم و انتظار داریم این عزیزان نیز نسبت به مسائلی همچون پرداخت حقوق دولتی، مالیات و سایر تکالیف قانونی خود اهتمام جدی داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز