معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز:

بازآفرینی مقبره‌الشعرا از اقدامات شهرداری تبریز در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی شهر است

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۲:۰۵:۵۵
کد خبر: ۸۶۵۶۵۶
معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز بازآفرینی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا را از اقدامات شهرداری تبریز در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی شهر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدحسین اسحقی با حضور در پروژه بازآفرینی مجموعه تاریخی مقبره الشعرا از چگونگی روند پیشرفت این پروژه ها بازدید کرده و افزود: مقبره الشعرای تبریز یک پروژه فرهنگی تاریخی و هویت تبریز است و از این رو تسریع در اجرای عملیات آن یک ضرورت است.

اسحقی خاطرنشان کرد: مجموعه بزرگ فرهنگی مقبره الشعرا تبریز از نظر تاریخی، فرهنگی و هویتی بسیار حائز اهمیت است و بر همین اساس شهرداری تبریز با گام در این عرصه در تلاش است تا این پروژه را جهت احیای تاریخ، مکتب و تمدن آذربایجان به نحو احسن انجام دهد.

وی در این بازدید در جریان آخرین اقدامات پروژه پیرامون المان مقبره الشعرا در دو فاز ضلع شمالی و جنوبی قرار گرفت و موارد کلی و جزئی پیش روی پروژه بررسی شد. همچنین تغییرات لازم برای افزایش کاربری و بهره وری فضاهای موجود در پروژه مقبره الشعرا و کتابخانه ضلع جنوبی برای امکان ارتباط مناسب تر فضاها به یکدیگر، امکان ورود گردشگران و بازدیدکنندگان از چند ورودی گوناگون و ایجاد فضای سبز مناسب پیش بینی شد.

گفتنی است، پروژه بازآفرینی و احیای مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، با زیربنای ۱۱هزار متر مربع، از وسیع‌ترین اقدامات شهرداری‌ها در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

پیرامون المان مقبره الشعراء نیز در دو فاز ضلع شمالی و جنوبی با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع شامل سالن های آمفی تئاتر، نگارخانه و پل نمایشی معلق، تالار آئینه ای شعر، موسیقی و گفتگو، گالری آواها، نظرگاه، قدمگاه، گذرگاه خاطره، کافه کتاب و هشتی ورودی مقبره و تهیه و نصب سردیس، کتیبه ها، تمثالها و معرفی نامه های مربوط به مشاهیر آرمیده در آن مجموعه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز