استاندار آذربایجان شرقی:

رونق گردشگری زیربنای توسعه پایدار است

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۹:۵۹:۳۵
کد خبر: ۸۷۳۱۳۵
رونق گردشگری  زیربنای توسعه پایدار است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش صنعت گردشگری در توسعه تعاملات فرهنگی و صلح و دوستی بین ملت‌ها، اظهار داشت: مقوله دیپلماسی و تعاملات فرهنگی در حوزه گردشگری مهم‌تر از مسائل اقتصادی آن است و کشور ما با سابقه درخشان تاریخی، علمی و فرهنگی باید در این زمینه پیشگام باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در کنفرانس ملی مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار در تبریز، با بیان اینکه غرب، تمدن خود را مدیون مشرق‌زمین است، افزود: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم داشته‌های خود را آن‌چنان که باید معرفی کنیم و بحث‌های ایران‌هراسی و تبلیغات منفی که علیه کشورمان انجام می‌شود نیز به همین خاطر است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری این قابلیت را دارد که سرمایه‌ها و داشته‌های ما را در سطح دنیا معرفی کند و بر این اساس باید از هر نوع گردشگری که وارد کشور و استان می‌شود استقبال کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر رونق گردشگری به‌عنوان زیربنای توسعه پایدار تأکید کرد و گفت: آذربایجان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی منحصربه‌فرد، به‌واقع نگین ایران است و موسسات گردشگری استان همان‌قدر که برای اعزام گردشگران به خارج از کشور اهتمام دارند، برای جذب گردشگر نیز باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه هر پدیده‌ای درصورت عدم تدبیر دارای پیامدهای منفی خواهد بود، افزود: در حوزه گردشگری باید همه ابعاد را بررسی کنیم تا بتوانیم بیشتری بهره‌برداری را از این صنعت در جهت توسعه و پیشرفت کشور داشته باشیم.

 

نظر شما