معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

شهرک شیلات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مراغه ایجاد می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۰:۰۴:۰۰
کد خبر: ۸۷۵۳۷۷
شهرک شیلات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مراغه ایجاد می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مطالعات ایجاد شهرک شیلات برای پرورش ماهیان سردابی در شهرستان مراغه انجام شده و به‌زودی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این شهرک ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در بازدید از پایاب سد علویان و منطقه زینق مراغه، اظهار داشت: طرح مطالعاتی امکان‌سنجی آبزی‌پروری پایاب سد علویان در سال ٩٣ در سطح ٥٠٠ هکتار از اراضی زینق انجام گرفته و در این طرح ظرفیت آبزی‌پروری، یک هزار تن در سال برآورد شده است.

وی به سرمایه‌گذاری یک‌صد میلیارد تومانی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این شهرک اشاره کرد و افزود: در این شهرک که در آن 60 مزرعه پرورش ماهی ایجاد خواهد شد برای 300 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه در چندین نقطه شهرستان مراغه ظرفیت‌های تولید شیلات مورد بررسی قرارگرفته است، گفت: ماهی قزل‌آلا، از نوع ماهی‌های سردآبی است و مراغه دارای پتانسیل بالایی برای پرورش و تولید این‌گونه است که امیدواریم با ایجاد این شهرک زنجیره تأمین تولید ماهی قزل‌آلا را در شهرستان تشکیل دهیم.

فرماندار مراغه نیز در این بازدید گفت: با اجرای این طرح و با تصفیه آب و در صورت برگشت آن حتی می‌توان بالغ بر ٢٠٠٠ تن در سال از این منطقه ماهی سرد آبی تولید کرد.

حمید شکری گفت: شهرستان مراغه هم‌اکنون 11.5 درصد از تولید آبزیان استان را به خود اختصاص داده و این در حالی است که میزان تولید آبزیان در این استان از رتبه نخست به رتبه چهارم استانی افت کرده است.

وی افزود: شهرستان مراغه در سال‌های گذشته بیشترین ماهی قزل‌آلای آذربایجان شرقی را تولید و حتی کشاورزان مراغه‌ای در پرورش ماهی قزل‌آلا رتبه نخست استان را در اختیار داشتند.

وی گفت: در تلاشیم با ایجاد این شهرک، شیلات مراغه را همچون سال‌های نه‌چندان دور احیا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود منابع آبی مناسب و زمین‌های مستعد برای پرورش آبزیان و ماهی، این شهرستان از ظرفیت بسیار بالایی در تولید این محصول در منطقه برخوردار است.

شکری اضافه کرد: در این راستا، از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد و احداث مجتمع‌های تولید و پرورش آبزیان و ماهی بر اساس چشم‌انداز توسعه شیلات در این شهرستان استقبال و حمایت می‌کنیم.

شهرستان مراغه بیشترین میزان ماهی قزل‌آلای جنوب آذربایجان شرقی را تولید می‌کند و از قطب‌های تولید این محصول در منطقه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز