شهردار تبریز:

شهرداری تبریز تمام پروژه های خود را طبق برنامه اجرا می کند

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۹:۱۶:۲۰
کد خبر: ۸۷۷۶۱۲
شهرداری تبریز تمام پروژه های خود را طبق برنامه اجرا می کند
شهردار تبریز گفت:‌ شهرداری تبریز با وجود مشکلات اقتصادی و بدهی های گذشته، توانسته است ضمن پرداخت این بدهی ها پروژه های عمرانی شهر را اجرا کرده و همچنین حقوق کارکنان خود را پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری برنادر آذربایجان شرقی،ایرج شهین باهر شهردار تبریز در جلسه شورای اسلامی شهر با بیان مطلب فوق، گفت: در اکثر پروژه ها ترک تشریفات را کنار گذاشته ایم و این کار ما را مشکلات کرده است اما در کنار این مشکلات، سقف کامل حقوق کارکنان پرداخت می شود و پروژه های عمرانی نیز در سطح شهر در حال اجرا و پیشرفت است.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز با همه دستگاه ها همکاری و همراهی می کند و با این شرایط همه فشارها برای شهرداری است. با این وجود شهرداری تبریز تمام پروژه های خود را طبق برنامه اجرا می کند و ما می توانیم در سه ماهه سوم سال گزارش کاملی از عملکرد عمرانی ارائه دهیم.

ایرج شهین باهر ادامه داد: با وجود شرایط سخت، سال گذشته در مجموع بالای ۱۰۰ میلیارد تومان برای مرکز همایش های بین المللی تبریز، میدان آذربایجان و مقبره الشعرا و۴۰۰  میلیارد نیز برای مترو هزینه شده است.

شهردار تبریز عنوان کرد: امسال نیز ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق را گرفته ایم و اکنون این مبلغ در حساب شهرداری است و ما در نظر داریم تا ۳۵۰ میلیارد نیز به این رقم اضافه کنیم تا با تامین اعتبار لازم، خط ۱ قطار شهری را به ایستگاه لاله برسانیم.

وی اظهار کرد: امسال در حال اجرای۱۵  پارک محله ای هستیم و تلاش می کنیم تا پایان سال این تعداد را به ۲۵ پارک برسانیم. بازار تبریز را احیا کرده ایم، روزانه میانگین ۱۵۰۰ تن آسفالت داده ایم که این حجم از آسفالت در طول تاریخ تبریز بی سابقه بوده است. شهرداری تبریز با وجود مشکلات اقتصادی و بدهی های گذشته، توانسته است ضمن پرداخت این بدهی ها، پروژه های عمرانی شهر را اجرا کرده و همچنین حقوق کارکنان خود را پرداخت کند.

ایرج شهین باهر در ارتباط با اینکه ساماندهی دستفروشان می تواند با ایجاد شب بازار عملیاتی شود، گفت: اجرای طرح شب بازار در تبریز جواب نمی دهد و این طرح برای مناطق گرمسیر مناسب است که مغازه هایشان تا ساعت ۱ نیمه شب باز است. البته در تبریز این موضوع را مطرح کردیم که هیچ دستفروشی استقبال و ثبت نام نکرد.

وی افزود: در طرح ساماندهی دستفروشان، تا کنون حدود هزار نفر ثبت نام کرده اند که این میزان، یک پنجم تعداد مجموع دستفروشان نیز نیست و این نشان می دهد که موضوع ساماندهی چندان هم ساده نیست. البته چنین وضعیتی در سایر شهرها نیز حاکم است و مشکلات اقتصادی کشور باعث شده تا معابر در تصرف دستفروشان باشد

 

نظر شما