طرح ارتقای سطح علمی اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۸:۱۲:۲۰
کد خبر: ۸۸۰۸۴۸
طرح ارتقای سطح علمی اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود
مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح ارتقای سطح علمی اصحاب رسانه استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منعقد کرده‌ایم؛ طرح ارتقای سطح علمی اصحاب رسانه استان طی سال جاری اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح؛ دوره و کارگاه‌های مختلف آموزشی در حوزه رسانه با رویکرد تخصصی از سوی کمیته آموزش خانه مطبوعات و رسانه های استان در طول سال 98 اجرایی خواهد شد که اصلی‌ترین هدف طرح ارتقای سواد و دانش رسانه‌ای فعالان خبری استان است.

شفیعی با اشاره به این‌که در فاز نخست اجرای این طرح چندین دوره آموزشی طی روزها و هفته‌های آینده برگزار خواهد شد، گفت: طی روزهای 14 و 15 مرداد و در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار؛ دوره آموزشی تکمیلی روزنامه‌نگاری با حضور اصحاب رسانه شهرستان مرند برگزار می شود.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شنبه هفته آینده 19 مرداد نیز کارگاه آموزشی «گونه‌شناسی جرائم سایبری در حوزه رسانه» با همکاری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) و معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که حضورعموم اصحاب رسانه استان و صاحبان کانال های خبری و اطلاع‌رسانی در این کارگاه آموزشی آزاد و رایگان است، افزود: این نشست علمی، تخصصی و کاربردی قرار است؛ 19 مرداد از ساعت 10 تا 12 در سالن جلسات شهرداری تبریز واقع در چهارراه ابوریحان برگزار شود.

شفیعی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی گرافیک و صفحه‌آرایی، اقتصاد رسانه، خبرنگار موبایلی و سوژه‌یابی نیز از سوی کمیته آموزش پیش‌بینی شده که به تصویب هیأت مدیره خانه مطبوعات استان رسیده و طی ماه‌های آینده برگزار خواهند شد.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی مقدماتی روزنامه‌نگاری در شهرهای کلیبر، آذرشهر و اسکو نیز در دستور کار قرار دارد که به ترتیب با حضور و تدریس اساتید برجسته بومی اجرایی می شوند.

وی در پایان از تعامل نزدیک و رویکرد حمایت‌گر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نسبت به برنامه‌های آموزشی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان در راستای ارتقای سطح علمی فعالان خبری استان تشکر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز