مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

طرح سنجش ساختار قامتی و آموزش حرکات اصلاحی بانوان شاغل در ادارات استان اجرا می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۴:۲۷:۱۹
کد خبر: ۸۸۱۱۴۸
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از آغاز اجرای طرح سنجش ساختار قامتی و آموزش حرکات اصلاحی برای بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رقیه صادق‌زاده با اعلام این خبر گفت: این طرح به همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی و همکاری سازمان جهاد دانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح تا 12 شهریور ادامه خواهد داشت، گفت: این طرح از طریق مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی، در سطح ادارات استان اطلاع‌رسانی شده و انتظار داریم تا پایان طرح، 2400 نفر از بانوان برای سنجش ساختار قامتی خود به مرکز برگزاری این طرح مراجعه کنند.

صادق‌زاده با بیان اهداف این طرح، گفت: طبق نظر پزشکان متخصص، وجود 24 نوع عارضه در ساختار قامتی به مرور زمان افراد را دچار مشکلات و بیماری‌های مفصلی کرده و منجر به ناهنجاری‌های عضلانی می‌شود.

وی افزود: هدف این طرح، سنجش سلامت جسمانی و فیزیکی زنان شاغل بوده و در صورت وجود مشکلات ساختاری، حرکات اصلاحی آموزش داده می‌شود و در صورتی که به علت عادت‌های غلط، مشکلات استخوانی و عضلانی به وجود آمده باشد افراد به پزشک متخصص معرفی شده و تحت درمان قرار می‌گیرند.

صادق‌زاده در خصوص تدابیر درمانی در نظر گرفته شده برای این افراد، اظهار کرد: حرکات اصلاحی برای افراد به صورت فرد به فرد آموزش داده می‌شود و پس از دو ماه، کلاس‌های اصلاحی برای هر عارضه به طور ویژه برگزار خواهد شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در خصوص روش‌های پیشگیری از مشکلات حرکتی نیز گفت: به گفته پزشکان الگوهای ناصحیح نشستن، راه رفتن و ایستادن سبب مشکلات و فقر حرکتی در افراد می‌شود که می‌توان با تغییر الگوهای حرکتی از بروز آن جلوگیری کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز