سرپرست اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش بیان کرد:

تربیت نویسندگان نوجوان مهم ترین هدف مهرواره داستان

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۸:۵۹:۴۶
کد خبر: ۸۸۱۴۳۱
تربیت نویسندگان نوجوان مهم ترین هدف مهرواره داستان
نخستین مهرواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف تربیت و پرورش نویسندگان نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سرپرست اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مورد برنامه‌های مهرواره داستان توضیح داد و گفت: نوجوانان شرکت کننده در این رویداد طی سه روز در ۱۸ کارگاه آموزشی داستان با حضور استادان این حوزه و دو نشست خوانش داستان شرکت خواهند کرد و از نقد و نظر کارشناسی استادان در مورد آثار خود بهره خواهند برد.

انسیه موسویان اشاره کرد: تلاش شده تا کارگاه‌ها با حضور نویسندگان مطرح و شاخص حوزه ادبیات داستانی برگزار شود تا فرصتی برای دیدار و گفت‌وگوی نزدیک نوجوانان عضو انجمن‌های ادبی با این چهره‌های شاخص باشد.

وی گفت: هم‌چنین در بخشی از این برنامه، نشست تخصصی نقد داستان از سوی محمدجواد جزینی نویسنده و منتقد فعال در حوزه ادبیات داستانی، برگزار خواهد شد.

وی اضافه نمود: علاوه بر این در بخش دیگری از این برنامه‌ی چهار روزه، دو پنل تخصصی با حضور استادان و کارشناسان پیش‌بینی شده است. در پنل اول روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد فرهاد حسن‌زاده نویسنده و طنزپرداز مطرح کودک و نوجوان و دو کارشناس انجمن ادبی کانون پرورش فکری در مورد طنز در ادبیات و داستان‌های طنزآمیز با مخاطبان به گفت‌وگو خواهند نشست.

موسویان بررسی داستان‌های ترس و دلهره (ژانر وحشت در ادبیات داستانی)، موضوع یکی دیگر از این پنل‌هاست که در روز چهارشنبه ۱۶ مرداد با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی و سیدنوید سیدعلی‌اکبر برگزار خواهد شد.

وی هم‌چنین ادامه داد: برای ارتقا سطح دانش مربیان و توانمندسازی آن‌ها برای اداره انجمن‌های ادبی در استان‌ها، سه کارگاه تخصصی داستان نیز برای مربیان همراه آن‌ها در نظر گرفته شده است. در این کارگاه‌ها مربیان می‌توانند آثار خود را خوانش کنند و از نقطه نظرهای استادان بهره بگیرند.

یادآور می‌شود، نخستین مهرواره داستان آفرینش با حضور ۸۶ نفر از برگزیدگان انجمن‌های ادبی کانون از ۲۸ استان کشور از روز دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸ در تبریز آغاز شد و مراسم پایانی، روز پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ماه سال جاری به میزبانی کانون پرورش فکری استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

 

نظر شما