نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

جایگاه خبرنگاران و اهمیت مطبوعات نیازمند بازیابی است

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۱۶:۴۹:۴۵
کد خبر: ۸۸۲۲۱۵
جایگاه خبرنگاران و اهمیت مطبوعات نیازمند بازیابی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، بازیابی جایگاه خبرنگاران و اهمیت مطبوعات تبریز و استان را در شرایط فعلی رسانه ها ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار صمیمی با اعضا هیات مدیره تشکل های صنفی استان اظهار کرد:روزنامه نگاران توانمندی در تبریز قلم می زنند و این افراد در بستر رسانه های می توانند شرایط بهتری را رقم بزنند اگرچه این امر مستلزم ورود جدی مسئولان استان است.

وی با تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی گفت: خبرنگاران با مشکلات متعدد صنفی معیشتی روبرو هستند اما آنها توانستند به جایگاه بی‌بدیلی در جامعه در بحث آگاهی رسانی دست بیابند و اینکه جامعه به این قشر نگاه دیدبانان آگاهی دارد این مشقت ها را برای خبرنگاران شیرین میکند

 

وی توجه به محتوای خبر و جریان سازی در ارتقای جایگاه رسانه ها را متذکر شد و گفت: جریان سازی نباید در رسانه های استانی کم رنگ شده و از حساسیت آن کاسته شود.

وی یادآور شد : یکی از آفت فضای مجازی این بود که بحث روزنامه نگاری و رسانه های مکتوب کمتر مورد توجه قرار می گیرد در حالی که جریان سازی نتیجه تولید محتوای خوب است که در مطبوعات و رسانه ها شکل می گیرد.

آل هاشم از رسانه ها به عنوان بازوان پیشرفت جامعه در سطح ملی و محلی نامبرد و افزود: از این جهت اجتناب از بی تفاوتی و تکیه بر مسئولیت اجتماعی در راستای تنویر افکار عمومی ضروری است.

وی خواستار کنش فعال هوشمند در برابر چالش های فرهنگی شد و گفت: باید هوشمندانه واکنش نشان دهیم و به صورت فعال در برابر چالش ها روبرو شویم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جایگاه برجسته رسانه ها در جامعه متذکر شد: رسانه ها در دفاع از اصل نظام و انقلاب اسلامی نباید دچار لکنت شوند.

وی ادامه داد: ثبات و امنیت داخلی و پیشرفت های همه‌جانبه و ارتقای جایگاه های بین المللی مرهون مجاهدت های تاریخی مردم قهرمان ایران اسلامی است و باید این عظمت را در جامعه نشان دهیم.

وی با تاکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در رسانه ها گفت: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی از ماموریت های مهم رسانه است چرا که با ترویج غلط فرهنگ غرب در جامعه روبرو هستیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این مهم منشوری برای آینده نظام است و همانگونه که نظرات امام خمینی را بعد از وفاتش فهمیدیم امروز بیانیه گام دوم انقلاب منشوری برای چهل سال آینده انقلاب است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از خبرنگاران به عنوان کم حاشیه ترین افراد نام برد و گفت: با وجود تمام مشکلات خبرنگاران کم حاشیه ترین افراد جامعه هستند.

وی خواستار انتشار اخبار خوب و امیدوار کننده از سوی رسانه‌ها شد و گفت: امید آفرینی ضرورت امروز جامعه ماست انتظار داریم اخبار خوب و امیدوارکننده را افزایش دهید در معرفی فعالیت های برجسته و خوب پیشقدم باشید بحث ازدواج آسان را در رسانه‌ها به صورت برجسته مورد توجه قرار دهید.

وی خواستار توجه مطبوعات به موضوع نمازجمعه شد و گفت: خوشبختانه امروز شاهد حضور نوجوانان و جوانان در نمازجمعه هستیم بدون شک ترویج و توسعه ی این مهم از سوی مطبوعات می تواند تاثیر بسزایی در توجه به نماز جمعه داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز