استاندار آذربایجان شرقی:

کاهش جرایم سازمان‌یافته در استان نتیجه جدیت در مبارزه با مواد مخدر است

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۹:۲۹:۰۲
کد خبر: ۸۸۲۳۵۴
کاهش جرایم سازمان‌یافته در استان نتیجه جدیت در مبارزه با مواد مخدر است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش جرایم سازمان‌یافته و سرقت‌های خرد در استان، گفت: بخش مهمی از این مساله به خاطر اقداماتی است که در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام یافته و جامعه را از نظر ناهنجاری‌های اجتماعی مصون‌سازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، تاکید کرد: با توجه به همراهی جامعه در این مسیر، اقدامات جاری برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باید با کیفیت و شدت بیشتری ادامه یابد.

وی در ادامه راه‌اندازی مرکز نگهداری، درمان و بازپروری معتادان (ماده 16) را افتخاری برای استان ذکر کرد و با قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌های مسئول بویژه توجه خاص دکتر جبارزاده، استاندار وقت، افزود: امروز در کنار سایر افتخارات، شهر تبریز را با افتخار به‌عنوان شهر بدون معتاد متجاهر معرفی می‌کنیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: کار مهمی که در این مرکز اتفاق می‌افتد ایجاد زمینه اشتغال و بازگشت سالم به جامعه برای معتادان است و به زودی شاهد راه‌اندازی بخش مستقل بانوان نیز در این مرکز خواهیم بود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این مراسم گفت: ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی کشورمان صرف پیشگیری و مقابله با مواد مخدر می‌شود؛ در حالی که می‌توانستیم از این رقم برای پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور بهره ببریم.

ناصر اصلانی با بیان اینکه امروزه نزدیک ۴۵ درصد از زندانیان کشور مربوط به مواد مخدر هستند، گفت: باید در این عرصه نقشه راه و برنامه‌های راهبردی داشته باشیم تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

وی همچنین با اعلام اینکه بر اساس آمار در حال حاضر در حدود یکصد هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد، گفت: استان آذربایجان شرقی در زمینه سامان‌دهی این گونه معتادان موفق عمل کرده است .

در این نشست رضا استادرحیمی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی معرفی و از تلاش‌های بهروز مهدوی، دبیر پیشین این شورا قدردانی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز