معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

جبران کسری بودجه سرانه فرهنگی دانشگاه ها /خوابگاه های بدون سند تعیین تکلیف می شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۲:۰۳:۱۹
کد خبر: ۸۸۴۶۵۴
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرانه مالی فرهنگی، دانشجویی، صنفی و رفاهی هر دانشجو را سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: امسال با کسری بودجه در این خصوص مواجه بودیم که تلاش می‌کنیم کسری بودجه داریم رابطه برای دانشگاه‌ها جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سیما سادات لاری در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: طی جلسات متفاوتی که با مدیران مربوطه در وزارت بهداشت برگزار شده راهکارهایی برای جبران کسری پیشنهاد شده است و به محض تأمین بودجه های مورد نیاز دانشگاه‌ها از این بودجه برخوردار می‌شود.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صدد هستیم تا برای سال آینده بودجه فرهنگی را از ذیل آموزش خارج کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت پایش و بررسی دقیق مسائل و مشکلات فرهنگی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: طرح های متعدد فرهنگی و اجتماعی در حال حاضر در دانشگاه در دست بررسی است برای نمونه طرح پایش سوء مصرف مواد مخدر با همکاری ارگان‌های مربوطه در حال اتمام است و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو هفته آینده نتایج این پایش به صورت مستند در اختیار ما قرار گیرد تا براساس این پایش ها برنامه ریزی عملیاتی را در دانشگاه ها آغاز کنیم.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مسائل فرهنگی،اجتماعی و عمرانی خوابگاه ها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه ما با فرسوده بودن خوابگاه‌ها در مجموعه وزارت بهداشت و درمان روبرو هستیم به طوری که تعداد قابل توجهی از خوابگاه های دانشگاه‌های علوم پزشکی فرسوده هستند و از سوی برخی از این خوابگاه سند مستقل نیز ندارد و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آورده خوابگاه های بدون سند تکلیف می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز امسال میزبان این مسابقات را کسب کرده است و امیدواریم که این برنامه‌ها عامل مهمی در ایجاد امید و نشاط در بین دانشجویان باشد.

وی از تلاش‌های صورت گرفته برای احداث مرکز دائمی برگزاری المپیادهای ورزشی دانشجویان در تبریز خبر داد و گفت: اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفته است و ما نیز در کنار ریاست دانشگاه پیگیری احداث این مرکز خواهیم بود.

خبرنگار: بردباری

 

 

 

نظر شما