استقبال بی نظیر سمن های استان از همایش پویش امید

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۱۹:۲۱:۱۳
کد خبر: ۸۸۵۱۹۷
همایش پویش امید امروز بهانه ای بود تا فعالان سمن های استان کنار هم جمع شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، امروز سالن اندیشه ائل گلی تبریز مملو از فعالان اجتماعی ، فرهنگی ، علمی و ... بود تا در کنار هم جشن بگیرند روزی را که با نام آنها مزین شده بود.

همایش پویش امید عنوان برنامه ای بود که به همت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی و دیگر سازمان های متولی شکل گرفته بود تا بار دیگر صدای سازمان های مردم نهاد رساتر و محکمتر از همیشه به گوش مسئولان برسد.

فعالیت 540 سازمان مردم نهاد در آذربایجان شرقی/ افزایش 100 درصدی سازمان های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در این آیین از فعالیت 540 سازمان مردم نهاد در آذربایجان شرقی خبر داد.

بدر شکوهی اظهار کرد: از مجموع  682 سازمان مردم نهاد دارای مجوز در سطح استان بیش از 540 سازمان مردم نهاد استان در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند، حوزه‌ی فعالیت این سمن‌ها بسیار گسترده بوده است، حمایت از زندانیان و خانواده‌های زندانیان، حمایت از زنان بی سرپرست و حمایت از کودکان کار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفاظت از مباحث محیط زیستی و حمایت از بیماران خاص از جمله فعالیت‌های سمن‌های استان است. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد سازمان های مردم نهاد در سطح استان  گفت افزایش 100 درصدی تعداد سازمان‌های مردم نهاد،یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در سطح استان است. 

 شکوهی با اشاره به تنوع فعالیت های گروه های مردم نهاد گفت:  بعد از موسسه های امور خیریه، بیش‌ترین فعالیت‌ سمن‌های استان در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی است یعنی حدود ۱۶۸ تشکل مردم نهاد معادل ۲۵ درصد سمن‌های استان در زمینه‌ آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

 وی با اشاره به استقرار چهار دفتر تسهیل گری در ۶ محله‌ تبریز،  گفت: با استقرار این دفاتر حدود ۸۰ هزار نفر از جمعیت محلات حاشیه نشین تبریز تحت پوشش این دفاتر قرار می‌گیرند و آموزش‌های لازم به ویژه در بحث مهارت آموزی را دریافت می‌کنند.

شکوهی خاطرنشان کرد: اگر دولت در عرصه‌‌ی فرهنگ و مباحث اقتصادی به ویژه نقش سیاست گذاری عملیاتی ورود پیدا کند، نتیجه‌ای جز اتلاف و تحلیل سرمایه بر نخواهد داشت، بر همین اساس نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید تشکیل گروه های مردم نهاد را در حوزه‌های مشارکت اجتماعی در دستور کار خود قرار داده‌ است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز