برگزاری دوره آموزشی «ارزیابی و سناریو پردازی تهدیدات و آسیب پذیری ها» در تبریز

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۰۷:۵۰:۴۴
کد خبر: ۸۸۷۲۸۳
دوره آموزشی «ارزیابی و سناریو پردازی تهدیدات و آسیب پذیری ها» ویژه کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل استان با حمایت تدارکاتی شرکت برق منطقه ای آذربایجان و در محل سالن کنفرانس ساختمان شهریار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، این دوره آموزشی توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان (در قالب تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی بین اداره کل پدافند استانداری و دانشگاه) برگزار شد.

مدرسان دوره سه نفر از اساتید گروه مهندسی برق دانشگاه شهید مدنی در قالب سه نشست، مطالب تخصصی را برای مخاطبین دوره اعم از مدیران و کارشناسان متخصص در حوزه های مختلف زیرساخت انرژی برق، آب، نفت و گاز و پتروشیمی استان، تشریح کردند.

در نشست اول ضمن اشاره به برخی سوابق تاریخی تهاجمات علیه زیرساختهای انرژی در جهان و ایران، مفاهیم پایه این حوزه تعریف شد و ضمن تقسیم بندی روشهای ارزیابی موجود به دو دسته اصلی روشهای کمّی و کیفی، مزایا و معایب هریک ذکر و یکی از روشهای کیفی رایج بصورت گام به گام با تفصیل آموزش داده شد.

در نشست دوم ضمن تبیین مفهوم تاب آوری زیرساخت، برخی از روشهای کمّی رایج و نرم افزارهای مربوطه معرفی و مدلی مفهومی نیز از گامها و زیر سامانه های لازم برای ارتقای تاب آوری زیرساختها ارائه شد.

در نشست سوم با عنوان سناریوپردازی تهدیدات نوین در حوزه الکترومغناطیس، موضوع انواع تهدیدات الکترومغناطیسی اعم از طبیعی و انسان ساخت (نظیر بمبهای هسته ای، سامانه های ایجاد اختلال و بمبهای الکترونیکی و گرافیتی) و برخی از راهکارهای پدافند در مقابل آنها بحث و بررسی شد.

در پایان هر نشست نیز شرکت کنندگان در قالب جلسات پرسش و پاسخ به ارائه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز