شهردار تبریز:

اجلاس رشد و توسعه شهرهای اوراسیا به دنبال ایجاد پیوند میان مدرنیته و سنت است

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۰۶:۵۲:۳۳
کد خبر: ۸۸۷۲۸۴
شهردار تبریز گفت: اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا دنبال ایجاد پیوند میان توسعه مدرن شهرها و حفظ بافت تاریخی آنها است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در حاشیه مراسم افتتاح دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت های تاریخی گفت: این اجلاس به پیشنهاد شهرداری تبریز در دوره گذشته به تبریز واگذار شده است.

او اظهار داشت: این اجلاس با شرکت متخصصینی از کشورهای ژاپن، چین، روسیه، فرانسه، فنلاند، ایتالیا، بلغارستان، ترکیه و پژوهشگران داخلی به مدت ۱۰ روز برگزار می شود.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه این اجلاس با برگزاری کارگاه های مختلف و انجام تحقیقات میدانی به دنبال ارائه راهکار به مدیریت شهری و استانی است گفت: موضوعاتی که در این اجلاس به عنوان یک نهاد بین المللی مطرح است ایجاد ارتباط میان توسعه شهرها و حفظ بافت تاریخی است.

شهردار تبریز ادامه داد: در بسیاری از شهرهایی که در حال توسعه هستند حفظ بافت تاریخی مشکل بسیار بزرگی است و معمولا در توسعه شهر بافت های قدیمی تاریخی به عنوان بافت فرسوده محسوب شده و به بافت های جدید با رویکرد مدرن تبدیل می شوند.

او تاکید کرد: این اجلاس سعی می کند با ایجاد این ارتباط موثر، به مدیران شهری این امکان را بدهد که در عین حال که خواهان توسعه مدرن شهری هستیم بتوانیم بافت های ارزشمند تاریخی که در واقع هویت شهرهایی مثل تبریز را شکل می دهند را به عنوان میراث ارزشمند جهانی حفظ کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز