برگزاری دهمین اجلاس اوراسیا به میزبانی تبریز

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۰۷:۵۴:۲۸
کد خبر: ۸۸۷۲۸۶
دهمین اجلاس اوراسیا تحت عنوان رشد و توسعه شهری با تاکید بر احیای بافت تاریخی شهرها به میزبانی تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، کریم حسین زاده دلیر دبیر دهمین اجلاس اوراسیا با اشاره به میزبانی تبریز در این اجلاس، گفت: تمرکز این اجلاس بر جاده ابریشم است و این جاده در دنیای قدیم مهم ترین جاده ای بود که به لحاظ اقتصادی و اجتماعی شرق را به غرب و بالعکس ارتباط می داد و یکی از مهم ترین راه های مواصلاتی بود.

وی ادامه داد: تبریز یکی از نگین های مطرح جاده ابریشم بود که اکنون برای دهمین دوره اجلاس اوراسیا انتخاب شده است تا روی بافت تاریخی شهر تبریز کار شود.

حسین زاده دلیر با بیان اینکه اساتید و دانشجویان دکتری از اقصی نقاط جهان در این اجلاس مشارکت دارند، عنوان کرد: مدت این اجلاس ۱۰ روز است که هشت روز آن برای کارگاه ها اختصاص دارد و در دو روز آخر نتیجه کارگاه ها در تالار وحدت دانشگاه تبریز عرضه می شود و اساتید مطرح تبریز، ایران و دنیا در آن سخنرانی می کنند.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ مقاله به زبان انگلیسی و فارسی دریافت شده که چند مقاله برای ارائه در دو روز پایانی اجلاس انتخاب شده است.

دبیر دهمین اجلاس اوراسیا نتیجه این اجلاس را شناساندن هرچه بیشتر شهر تبریز برای ایران و جهان ارزیابی کرد و گفت: تبریز شهری است که محدوده مرکزی و بافت تاریخی آن، خود یک نگین درخشان تاریخ است. از نظر تاریخی، شاهکارهایی در زمینه طراحی، معماری، نقاشی و دیگر هنرها در تبریز وجود دارد که شاید خود تبریزی ها نیز از خیلی از این شاهکارهای تاریخی باخبر نباشند.

وی ادامه داد: میزبانی این اجلاس کمک می کند تا چنین توانایی های تاریخی، هنری و علمی برای مردم تبریز و ایران و در نهایت برای مردم جهان عرضه شود و از طرفی، شهر تبریز از این فرصت برای توسعه خود استفاده کند.

وی با قدردانی از حمایت های شهرداری و شورای شهر تبریز در میزبانی از دهمین اجلاس اوراسیا، اظهار کرد: میزبانی این اجلاس با کمک و حمایت شهرداری و شورا میسر شده و من از استاندار آذربایجان شرقی که رئیس اجلاس است، شهردار تبریز که خود دکترای شهرسازی است و در واقع یکی از صاحبنظران این موضوع است و از هر نظر کمک کرده است و همچنین اعضای شورای شهر و مجموعه میراث فرهنگی و اداره کل راه و شهرسازی قدردانی می کنم.

 

نظر شما