معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

دستگاه‌های اجرایی عملکرد دولت را به شیوه‌های موثر به اطلاع مردم برسانند

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۹:۴۴:۲۹
کد خبر: ۸۹۴۰۵۹
دستگاه‌های اجرایی عملکرد دولت را به شیوه‌های موثر به اطلاع مردم برسانند
معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به نقش اطلاع رسانی در تنویر افکار عمومی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید عملکرد دولت را به شیوه‌های موثر به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، علیار راستگو در نخستین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی، وظیفه شورای اطلاع‌رسانی را انسجام‌بخشی و جهت دهی به گردش اطلاعات در استان دانست و افزود: باید ضمن تقویت روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها،‌از تشتت در اطلاع‌رسانی دستگاه های دولتی و نهادهای حاکمیتی جلوگیری شود.

وی با اشاره به بخشی از وظایف این شورا نیز گفت: سیاستگذاری هماهنگی ادارات و سازمان‌ها برای اطلاع رسانی از جمله اقدامات شورا بوده تا سیاست‌های کلان دولت برای آشنایی مردم با فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر موارد مشابه پیاده سازی شود.

راستگو با تاکید بر اهمیت راهبردی اعتماد متقابل مردم و دولت، ‌اطلاع‌رسانی شفاف و پاسخگویی در مقابل مردم و افکار عمومی و نخبگان را موجب تقویت اعتماد متقابل حاکمیت و مردم و گسترش مشارکت عمومی در اداره کشور و جریان توسعه دانست و بر ضرورت آن تاکید کرد.

وی افزود: برای برگزاری منظم و اثربخش جلسات و پیگیری مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده ضروری است که دبیر شورا با ایجاد دبیرخانه‌ کارآمد، ساز و کارهای لازم را برای این امر تمهید نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذربایجان شرقی نیز در این نشست، ‌گفت: آنچه در حال حاضر اهمیت زیادی در ارتباطات و تعاملات کشوری و جهانی دارد، گردش صحیح اطلاعات و تنویر افکار عمومی است، که تشکیل شورای اطلاع رسانی می‌تواند در این راستا با نیازسنجی و شناخت موثر از وضعیت جامعه، بخشی از خلاء‌ اطلاع‌رسانی را مرتفع نماید.

محمد محمدپور افزود:  تشکیل شورای اطلاع رسانی استان به مثابه‌ یک اتاق فکر تصمیم‌ساز، ضمن شناخت نقاط ضعف و قوت و تقویت روابط عمومی دستگاه ها و نهاد ها، به فعال شدن گردش اطلاعات در بخش های مختلف کمک می کند.

وی تاکید کرد: شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان شرقی یکی از شوراهای مهم و تاثیرگذار است و از این رو مدیریت و اقناع افکار عمومی باید در سایه تعامل، هم افزایی و هماهنگی کامل بین مدیران و حضور موثر آنان انجام گیرد.

نقش آفرینی در عرصه مدیریت افکار عمومی در چارچوب سیاست‌های کلی کشور، راهبردها و رویکردهای دولت، ‌سیاست‌گذاری و تبیین خط مشی اطلاع‌رسانی از عملکرد و دستاوردهای حوزه‌های مختلف ، تدوین و ترسیم جهت‌گیری اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی جهت پاسخگویی به افکار عمومی در رسانه‌ها با انعکاس شفاف عملکردها،‌تشکیل اتاق‌های فکر،‌متناسب با وظایف و ماموریت‌های شورا و نیازهای نوپدید در عرصه مدیریت افکار عمومی و ساماندهی گردش اطلاعات  از جمله وظایف شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی است.

 

 

 

نظر شما