استاندار آذربایجان شرقی خبر داد: 

آغاز آموزش زبان ترکی آذری در مدارس استان از سال تحصیلی جدید

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۸:۴۳:۱۴
کد خبر: ۸۹۹۴۳۷
آغاز آموزش زبان ترکی آذری در مدارس استان از سال تحصیلی جدید
استاندار آذربایجان شرقی از آموزش زبان ترکی آذری به مدت دو ساعت در هفته در مدارس استان در سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت: زبان فارسی، زبان ملی و وحدت‌آفرین کشور ماست، ولی آموزش زبان مادری نیز از حقوق تصریح شده در قانون اساسی است و بزرگان کشور نیز با تدریس آن در کنار زبان ملی، موافق هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی محمد رضا پور محمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه همواره مدافع آموزش زبان مادری بوده‌ام و نه آموزش به زبان مادری، افزود: با آموزش زبان ترکی آذری در مدارس، جلوی سوءاستفاده برخی افراد برای اهداف خاص جلوگیری می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان ینکه توسعه جامعه، وابسته به تعلیم و تربیت صحیح است، افزود: صیانت از جایگاه معلمان و تکریم آنان در جامعه، امری ضروری است و باید همواره زحمات و تلاش‌های این قشر به عنوان الگوی موفق برای نوجوانان و جوانان، تبیین شود.

پورمحمدی از آمادگی کامل دستگاه تعلیم و تربیت استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: قدردان زحمات تمامی دست‌اندرکاران توسعه علمی و پرورشی استان هستم و امیدوارم سال تحصیلی جدید نیز با آمادگی کامل و تمهید مقدمات مناسب آغاز شود.

وی، معلمان را از تاثیرگذارترین اقشار جامعه دانست و اضافه کرد: مدیریت ارشد استان، پیگیر حل مشکلات فرهنگیان است و از تمامی مدیران مربوط به این حوزه نیز انتظار دارد برای حل مشکلات این قشر تلاش کند.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از همکاری مدیران مدارس استان در پرهیز از اخذ شهریه و کمک اجباری برای ثبت‌نام دانش‌آموزان، اظهار داشت: البته ما همواره نیازمند مشارکت مردم و خیرین در بخش‌های مختلف هستیم ولی با کمک اجباری به مدرسه، همواره مخالف بوده‌ایم.

توجه ویژه به مسائل فرهنگی در جشن‌های آغاز سال تحصیلی و پرهیز از اختصاص بودجه عمرانی مدارس به حوزه‌های دیگر از دیگر موضوعاتی بود که مورد تأکید استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه قرار گرفت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز