زنگ آغاز سال تحصیلی۹۹-۹۸ مدارس آذربایجان شرقی نواخته شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۰:۳۷:۳۶
کد خبر: ۹۰۱۷۵۳
زنگ آغاز سال تحصیلی۹۹-۹۸ مدارس آذربایجان شرقی نواخته شد
سال تحصیلی 99-98 با حضور 780 هزار نوآموز و دانش آموز استان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر ایران اسلامی روز دوشنبه به طور رسمی با نواخته شدن زنگ مدرسه دخترانه موحد تبریز توسط نماینده ولی فقیه استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مراسم رسمی شروع سال تحصیلی جدید با حضور حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه، زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت، جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئولین لشکری و کشوری در دبیرستان دخترانه موحد ناحیه 4 تبریز آغاز شد.

زهرا مظفر به عنوان نماینده وزارتی در قرائت پیام تبریک وزیر آموزش و پرورش گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس حاوی این پیام است که همیشه باید تخصص و تعهد در کنار هم باشد تا انسان بتواند از جهالت نجات یابد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزیر آموزش و پرورش افزود: یاد و خاطره شهدای گرانقدر اسلام و مرور رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس این پیام را تداعی می کند که اگر اکنون نبرد در میدان جنگ را نداریم وظیفه دانش آموزان این است که خود را برای جهاد علمی آماده کنند.

وی تصریح کرد: در مبانی اسلام به تعلیم و تربیت تاکید فراوانی شده است و هرچه در این حوزه عمیق تر حرکت کنیم به همان اندازه آینده کشور تضمین خواهد شد.

این مقام مسئول وزارتی در پایان بیان کرد: اکنون با حمایت مقام معظم رهبری و درایت دولت و برنامه های وزارت، آموزش و پرورش در مسیر تحول قرار گرفته است و راه رشد را می پیماید و آموزش و پرورش وظیفه دارد برای استقرار زیر نظام  شش گانه و رشد دانش آموزان در تمام ساحت های تربیتی پیش رود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی زنگ آغاز سال تحصیلی ۹۹_۹۸ با حضور ۷۸۰ هزار نوآموز و دانش آموز ،۵۰ هزار فرهنگی در 8 هزار و 200 مدرسه استان نواخته می شود.

وی تاکید کرد: تمامی مسئولین در راستای بازگشایی مطلوب مدارس، کمک کار آموزش و پرورش هستند و مسئولین تعلیم و تربیت آینده سازان کشور در گرو هماهنگی و همکاری هستند.

پاشایی افزود: در راستای عدالت آموزشی تمام روستاهای دور دست دارای معلم بوده و تلاش مجموعه اینست که هیچ دانش آموزی بخاطر مسائل مالی از تحصیل باز نماند.

 

نظر شما
پرونده ویژه