مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

مدیریت پدیده زباله‌گردی نیازمند فرهنگ‌سازی و همراه کردن جامعه است

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۳:۰۵:۵۸
کد خبر: ۹۰۸۹۶۴
مدیریت پدیده زباله‌گردی نیازمند فرهنگ‌سازی و همراه کردن جامعه است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در دومین جلسه کمیته سامان‌دهی پدیده زباله‌گردی، این پدیده را ناشی از سبک زندگی امروزی دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در این زمینه وابسته به میزان موفقیت در همراه‌سازی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،بدر شکوهی با تأکید بر اینکه برای مدیریت و جلوگیری از پیامدهای ناگوار این پدیده باید از تجارب موفق در این زمینه استفاده کنیم، افزود: تفکیک زباله در مبداء یکی از راهکارهایی است که در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند، گفت: شهر تبریز به عنوان شهر اولین‌ها نباید شاهد این چالش باشد و اگر امروز این پدیده به وجود آمده است، مدیریت آن بر عهده متولیان امور شهری است.

شکوهی همچنین بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، تولید محتوای آموزشی در رسانه‌ها بویژه رسانه ملی و همکاری دستگاه‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: برخورد سلبی با تفکیک‌کنندگان غیرمجاز زباله پیامدهای منفی دیگری به دنبال دارد؛ بنابراین اقدامات باید در راستای فرهنگ‌سازی و همراه کردن جامعه باشد.

اصغری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز هم گزارشی از اقدامات این سازمان در مدیریت پسماندهای شهری ارائه کرد و گفت: شهر تبریز از نظر تفکیک و دفع زباله وضعیت مناسبی نسبت به سطح کشور دارد و این سازمان طرحی را برای مدیریت پدیده زباله‌گردی تهیه کرده است که به زودی به این کمیته ارائه خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز