شهردار تبریز:

کودکان، مهمترین نقطه اتکای مدیریت شهری برای جامعه‌ای آباد هستند

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۳:۱۲:۵۰
کد خبر: ۹۰۸۹۷۴
کودکان، مهمترین نقطه اتکای مدیریت شهری برای جامعه‌ای آباد هستند
شهردار تبریز گفت: با وجود کودک آموزش دیده در آینده از بسیاری هزینه ها، بخصوص هزینه‌های مدیریت شهری کاسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر با تبریک و گرامیداشت ۱۶ مهر روز کودک، اظهار داشت: هر چند شهرداری موظف است به تمام اقشار جامعه توجه داشته باشد ولی بحث کودک بدلیل اینکه بازخورد آن به نفع همه جامعه خواهد بود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او با بیان اینکه ارزان ترین روش برای رسیدن به توسعه، توجه به موضوع کودک است، افزود: تمامی کارشناسان نیز معتقدند زیربنای توسعه آموزش است.

شهردار تبریز تصریح کرد: آموزش شهروندی از موضوعات مختلفی همچون کالبد شهر، پروژه های عمرانی و فرهنگی مهمتر است، چراکه به شهروندان آموزش می دهیم چگونه باید در شهر رفتار کنند و حقوق و وظایفشان در قبال شهر بر چه اساسی خواهد بود.

ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز کودکان را مهمترین نقطه اتکای خود برای جامعه و شهری آباد می داند، گفت: در همین راستا شهرداری تبریز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی سال گذشته کتب آموزش شهروندی را تدوین کرد تا امسال این کتاب ها بین ۳۴۰ هزار دانش آموز تبریزی در تمام مقاطع تحصیلی توزیع شود.

او یادآور شد: این مجموعه کتاب ها در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده است که ۱۳ جلد ویژه دانش آموزان و ۱۳ جلد آن ویژه مربیان در محورهای مختلف شهروندی تدوین و تنظیم شده است. حقوق شهروندی، خدمات شهری و فضای سبز، توسعه پایدار و محیط زیست، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، اوقات فراغت، ورزش، خلاقیت، پدافند غیرعامل و تکنیک‌های آموزشی از جمله موضوعات مورد بحث در این مجموعه است.

شهردار تبریز همچنین از تلاش های این مجموعه برای تحقق شهر دوستدار کودک خبر داده و افزود: در قالب طرح‌های شهر دوستدار کودک شهرداری اقدامات مهمی انجام داده که از جمله آنها می توان به راه اندازی اولین کلینیک حقوق کودک در فرهنگسرای الغدیر و ۴٧ میز حقوق کودک در فرهنگسراهای تبریز اشاره کرد.

به گفته ایرج شهین باهر، در سال ٩٨ برنامه ریزی برای احداث ٢۵ پارک محله ای دیگر در تبریز انجام یافته که این بوستان ها دارای محل بازی برای کودکان باشند و خانواده ها با امنیت از این فضاها استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز