توسط کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی:

بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی آذربایجان‌شرقی برگزیدگان خود را شناخت

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۰:۳۴:۵۳
کد خبر: ۹۱۰۴۲۷
بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی آذربایجان‌شرقی برگزیدگان خود را شناخت
مرحله استانی رقابت بیست و دومین جشنواره بین‌المللی  قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی با معرفی قصه گویان برتر به کارخود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مدیر کل کانون پرورش فکری استان در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین رقابت بین المللی قصه گویی گفت: افزایش کمی و کیفی و میزان مشارکت بخش های مختلف جامعه مخصوصا نوجوانان  یکی از نقاط درخشان جشنواره قصه گویی در استان اذربابجان شرقی بود.

علی بینش افزود: قصه گویی به جهت تقویت فضای عاطفی بین مخاطب و قصه گو نقش مهمی در انتقال مفاهیم تربیتی و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان یک فعالیت اثرگذار فرهنگی از اهداف اصلی برگزاری جشنواره قصه گویی است.

بینش اظهار داشت: قصه بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم اخلاقی و معنوی به کودکان و نوجوانان می باشد و به راستی که کودکان و نوجوانان و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در این جشنواره مفاهیم اخلاقی خوبی را در قالب قصه بیان نموده بودند.

وی اضافه نمود: قصه گویی نیازمند تمرین است، بی شک نمی توان با یکی دو بار خوانش متن داستانی، اجرایی موفق و گیرا داشت برای همین می بایست زمان لازم برای مال خود کردن قصه اختصاص دهیم و قصه گویی خود را بارها از زوایای مختلف ارزیابی کنیم.

بینش اظهار امیدواری کرد که در سایه توان و خلاقیت قصه گوها بتوانیم باغ قصه ها را برای آبادی جان کودکان سرسبز نگه داریم.

وی در ادامه به بیانیه هیات داوران بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی استان اشاره کرد و گفت: آقایان فرزاد تقی لر، شهرام خزرایی، حسین قربانزاده و صادق کیانی مقدم به عنوان اعضای هیات داوران این جشنواره بودند.

وی به بخش هایی از این بیانیه اشاره کرد و افزود: در این بیانیه به نقش قصه در جامعه تاکید ویژه شده است آنجا که این بیانیه اشاره می کند، قصه، نسل ها را  آشتی می دهد. فاصله را از میان بر می دارد با قصه گویی جهانی دگر خلق می شود باشد خداوند به قصه های ما برکت دهد. هر ملتی برای بقا نیاز دارد به بده بستان! قصه بده بستانی جهان شمول است در رابطه با فرهنگ، ادبیات، هنر، اجتماع، اقتصاد در قبای ادبیات شفاهی. قصه گویی ابزاری برای ترمیم زیست اجتماعی است.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان در ادامه خاطر نشان کرد: اعضای هیات داوران پس از بررسی قصه ها آرا خود را به شرح زیر اعلام کردند:

دربخش دختران و پسران: فاطمه محمدی با قصه اصلی و کرم، سیما سعادتی با قصه فرشته ای از آسمون و میر هادی احمدوندی با قصه عاقبت اندیشی به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش زنان و مردان رزا عطایی با قصه عمارت شاه، فریبا رضایی آقا میر لو با قصه نور-کار، سمیه مولوی با قصه یاغمور (باران)، سیمین محمد علی پور با قصه گره آخر و فاطمه محمودی با قصه خواب عناوین برگزیده را به خود اختصاص دادند.

و دربخش پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، مهین ریواز با قصه سارای به عنوان برگزیده معرفی شد.

بینش تصریح کرد: اعضای هیات داوران پس از بررسی قصه ها آرا خود را در خصوص مقامات شایسته تقدیر به شرح زیر اعلام کردند:

در بخش دختران و پسران فاطمه دین پرست، مهدیه فداکار و مجتبی نعیمی به ترتیب با قصه های باغ هزار دخترون، دایاق و گردوی شانش نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش زنان و مردان نیز حکیمه ربی پور با قصه من معذرت نمی خواهم، فاطمه رشتبران با قصه ماهیگیر و دیو و فاطمه نجفی با قصه بستان چی و شاه نفرات شایسته تقدیر انتخاب شدند.

همچنین در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها فرج فرشی با قصه شاه صنم و عاشق غریب شایسته تقدیر معرفی شد.

وی همچنین گفت: در مرحله استانی رقابت بیست و دومین جشنواره بین‌المللی  قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان داوران نوجوان به نام های عسل اعظمی، مهدیه فداکار و نیما کبیری فر نیز حضور داشتند که آنها نیز قصه های مهین ریواز با قصه سارای، فاطمه دین پرست با قصه باغ هزار دخترون و فاطمه محمودی با قصه خواب را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.

بینش در ادامه گفت: برگزیدگان استانی این جشنواره درمرحله منطقه ای که در آبان ماه امسال در ارومیه برگزار خواهد شد، حضور پیدا خواهند کرد.

گفتنی است درمراسم اختتامیه بیست ودومین جشنواره بین المللی قصه گویی استان آذربایجان‌شرقی، که درسالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری استان برگزارشد، اعضای کانون پرورش فکری، مربیان مراکز استانی، بازیگران، شاعران ونویسندگان، اصحاب رسانه  و جمعی ازپیشکسوتان و هنرمندان استان حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز