برگزاری همایش نهضت عاشورا و نقش آن در حرکت‌های اصلاح طلبانه در تبریز

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۶:۴۴:۲۲
کد خبر: ۹۱۳۱۲۹
همایش نهضت عاشورا و نقش آن در حرکت‌های اصلاح طلبانه توسط انجمن اسلامی معلمان تبریز با حضور جمعی از فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در این همایش با تاکید بر ضرورت عمل به وعده ها گفت: خداوند کسانی را که مدعی هستند، ایمان آورده‌اند به حال خود رها نمی‌کند. ما مدعی هستیم که راه، دین و مذهب ما بهترین است، اما باید دید آیا در جامعه نیز بهترین هستیم؟ آیا به وعده هایی که دادیم پایبند هستیم؟

مسعود پزشکیان افزود: اگر پیمانی می بندیم باید پایبند باشیم وحتی با دشمن حیله نکنیم.

وی صداقت و راستی را نیاز جامعه دانست و گفت:آیا امروز به شعارهای اول انقلاب پایبند هستیم یا نه؟در هر باوری باشیم از صداقت و درستی ها از ما سوال خواهد شد.

پزشکیان متذکر شد: متاسفانه امروز همدیگر را قول می زنیم و در مراسم امام حسین هم می نشینیم.

وی رسیدن به شرایط مطلوب را نیازمند اصلاح دانست و گفت: اگر قرار بود با روندی که ۴۰ سال است در پیش گرفته‌ایم، در منطقه اول شویم تا به حال شده بودیم، با ادامه این روند تغییر ممکن نیست پس باید اصلاح را و نقد را از خودمان آغاز کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی سهند نیز در این همایش گفت: نگاه عمیق به عاشورا نشان می‌دهد خداوند هیچ نظام دینی و غیردینی را بیمه نکرده است و هیچ حکومت بشری و سیاسی در این جهان، تضمین شده و مصون از خطا نیست.

کریم عابدی با انتقاد از نگاه های  غیر واقع گرایانه به مسئله عاشورا افزود: برخورد رازآلود باعث غیرقابل درک شدن قیام امام حسین (ع) شده و تاسی و پیروی از آن برای دیگران را غیر ممکن می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فلسفه عاشورا، صحنه عرضه مکارم اخلاقی و زیبایی‌های عظیم روحی انسان است، گفت: متاسفانه ما بیشتر به مصائب عاشورا می‌گرییم و کمتر به مکارم آن می‌اندیشیم و بیشتر محبت حسین (ع) را و کمتر معرفت او را در اندیشه و اعتقاداتمان در نظر می‌گیریم.

 

 

نظر شما