مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:

صدور مجوز ساخت‌وساز در اطراف رودخانه‌ها با حساسیت انجام شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۵:۵۰:۱۹
کد خبر: ۹۱۴۵۱۰
صدور مجوز ساخت‌وساز در اطراف رودخانه‌ها با حساسیت انجام شود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌ها، گفت: صدور هرگونه مجوز ساخت‌وساز در اطراف رودخانه‌ها و نقاط خطرآفرین باید با حساسیت زیادی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدباقر هنربر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان آذرشهر، تعامل مسئولان برای رفع نقاط حادثه‌خیز را عامل مهمی در پیشگیری از بروز آسیب‌ها و صدمات عنوان و اظهار کرد:عدم اقدام بموقع می تواند خسارات جبران ناپذیری به مردم و دولت وارد کند.

وی عامل اصلی بروز خسارات جانی و مالی در اثر حوادث و بلایای طبیعی را ناشی از عدم پیش بینی و پیشگیری عنوان کرد و گفت: در قانون جدید مدیریت بحران بر پیشگیری تأکید زیادی شده است.

هنربر خاطرنشان کرد: در قانون جدید، عنوان ستاد مدیریت بحران  شهرستان‌ها به «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران» تغییر یافته است.

فرماندار آذرشهر نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت تعریض پل راه آهن در حریم تیمورلو|، گفت: خطر سیل شهر 6 هزار نفری تیمورلو را تهدید می کند و اراضی اطراف پل راه آهن به گونه ای است که با جریان سیل امکان فعالیت ماشین آلات وجود ندارد.

اللهیاری از بهسازی و سامان‌دهی مسیر رودخانه در پایین دست پل راه آهن در حریم تیمورلو به طول 4 کیلومتر خبر داد و افزود: دهانه این پل در صورت افزایش حجم آب رودخانه، برای عبور جریان آب مناسب نیست.

وی به دیواره ساحلی رودخانه گنبرف در مقابل اردوگاه نبی اکرم(ص) آموزش و پرورش  آذرشهر نیز اشاره کرد و گفت: تخریب این دیواره باعث می شود سیل شهر گوگان را تهدید کند، لذا دیواره ساحلی در این قسمت از رودخانه باید برای همیشه، ترمیم و اصلاح شود.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز