معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز:

فرهنگسراها به سمت تخصصی شدن حرکت کنند

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۴:۰۴:۲۲
کد خبر: ۹۱۴۹۵۴
فرهنگسراها به سمت تخصصی شدن حرکت کنند
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه لازم است فرهنگسراها به سمت تخصصی شدن حرکت کنند گفت: با توجه به نقش فرهنگ در جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی، فرهنگسراها باید به سمت و سوی تخصصی حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد حمیدی در جلسه مدیران فرهنگسراهای خصوصی، اجرای طرح فرهنگسرا های خصوصی  را اقدامی مبارک از طرف شهرداری برای ارتقاء فرهنگ عمومی و افزایش سرانه فرهنگی شهر عنوان کرد.
او در این جلسه با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز به عنوان ستاد سیاستگذار رسالتی مهم برای ارائه آموزش های شهروندی دارد، افزود: ارتقاء فرهنگ شهروندی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ترویج سبک زندگی ایرانی _اسلامی، جلب مشارکت های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد  نشاط اجتماعی از اولویت های مسائل فرهنگی است که باید با راهبردهای فرهنگی خلاقانه در راستای فرهنگ‌سازی گام برداریم.
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز آموزش  شهروندی را از محورهای اصلی فعالیت فرهنگسراها خواند و گفت: هدف اصلی فعالیت فرهنگ سراها ارتقاء فرهنگ شهروندی است تا بتوانیم به شهر فرهنگی و شهروندان خوب دست پیدا کنیم.
در ادامه جلسه نیز مدیران فرهنگسراهای خصوصی نکته نظرات خود را در در خصوص مسائل مربوط به اجرای برنامه های فرهنگی وهنری وآموزشی همچنین مشکلات ودغدغه ها و نیازهای خود را در حوزه فرهنگی واجتماعی مطرح کردند.
پس از تصویب آیین نامه فرهنگسراهای خصوصی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تعداد زیادی  درخواست فعالیت فرهنگسرای خصوصی  به دبیرخانه فرهنگسرای خصوصی وصول شده بودکه  با صدور مجوز ۱۱ فرهنگسرا توسط معاونت فرهنگی شهرداری تبریز این فرهنگسراها در سطح شهر فعالیت میکنندهمچنین   با صدور مجوز  ۷ فرهنگسرای خصوصی  دیگر نیز  طی روزهای آتی این فرهنگسراها  به طور رسمی فعالیت خود را درسطح شهر آغاز خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز