جشنواره زعفران در تفرجگاه عینالی برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۶:۳۴
کد خبر: ۹۲۰۲۶۶
مدیرعامل سازمان عمران عون بن علی شهرداری تبریز از برگزاری پنجمین جشنواره زعفران شهرستان مرند در تفرجگاه عینالی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا درآذربایجان شرقی، شمس الله فیروزیان با اعلام این خبر اظهار داشت: عینالی سرمایه ملی و استانی است و از جشنواره های شهرستان ها که تاکنون به صورت استانی در عینالی برگزار شده، نتایج خوبی حاصل شده است.

او ادامه داد: پیش از این نیز جشنواره انگور ملکان در این تفرجگاه برگزار شده بود که برگزاری این جشنواره در تفرجگاه عینالی تبریز اتفاقی مهم و شروعی برای برگزاری جشنواره های بیشتر در راستای شناساندن داشته های سایر شهرستان های استان و کشور بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند نیز در این باره گفت: جشنواره زعفران تاکنون چهار بار در شهرستان مرند برگزار شده که دوبار در بناب و دوبار در مرند بوده، اما تصمیم گرفته شد پنجمین جشنواره با هدف تاثیرگذاری بهتر و معرفی در سطح استان در عینالی تبریز ودر آینده نزدیک در تهران برگزار شود.

منوچهر رحمانی افزود: حضور چندین هزار نفری اقشار مختلف مردم در عینالی فرصت خوبی است تا بتوانیم زعفران بناب مرند را به گروه های مختلف معرفی کنیم.

رحمانی بر اهمیت آموزش و توسعه کشت زعفران در مرند تاکید کرد و اظهار داشت: در زمینه آموزش باید بیشتر کار کنیم تا زعفران کاران ما با روش های تازه کشت و برداشت آشنا شوند، در بیشتر مزارع خراسان، بیش از ۳۰ کیلوگرم از هر هکتار برداشت می شود و بیش از ۱۰۰ نفر در هر مزرعه مشغول کار هستند.

او با اشاره به اینکه در بناب مرند ۸۰۰ کیلوگرم زعفران تولید می شود، تاکید کرد: باید تلاش کنیم با توسعه کشت زعفران، درآمد و اشتغال در منطقه افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند افزود: از تولیدکنندگان زعفران در جشنواره تجلیل خواهد شد و در حاشیه آن دوره های آموزشی و کارگاه های ویژه برای کشاورزان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز