معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی تأکید کرد:

لزوم اقدامات جدی برای کاهش آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات نرم

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۰:۰۴:۰۱
کد خبر: ۹۲۱۰۰۶
لزوم اقدامات جدی برای کاهش آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات نرم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید پدافند غیرعامل را جدی بگیرند، افزود: با توجه به اینکه امروزه تهدیدات بیشتر در حوزه نرم اتفاق می‌افتد و تهدیدات این حوزه گستره وسیعی را دربرمی‌گیرد، باید برای کاهش آسیب‌پذیری تدابیر و اقدامات جدی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،علیار راستگو در همایش پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات به منظور کاهش آسیب‌پذیری، گفت: هدف پدافند غیرعامل این ست که به هنگام بروز مشکل و تهدید، جامعه با کمترین آسیب مواجه شده و فعالیت‌های مردم دچار اختلال نشود.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در 1۰ سال اخیر در حوزه پدافند غیر عامل در کشور انجام شده است، بیان کرد: این در حالی است که برخی از کشورها اقدامات خود را از دهه 1980 آغاز کرده‌اند.

معاون استاندار آذربایجان ‌شرقی همچنین از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه پدافند غیرعامل قدردانی کرد و گفت: ساخت دو بیمارستان بزرگ در شهرک خاوران تبریز از نظر پدافند غیرعامل بسیار مهم و حیاتی است.

وی افزود: با افتتاح این بیمارستان‌ها بار ترافیکی مرکز شهر کاهش یافته و کمیت و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز افزایش خواهد یافت.

راستگو با بیان اینکه به طور جدی پیگیر مسائل مربوط به پدافند غیرعامل در کلانشهر تبریز هستیم، افزود: حادثه ریزش کوه که اخیراً در منطقه باغمیشه تبریز اتفاق افتاد نتیجه غفلت از حوزه پدافند غیرعامل و استحکام‌سازی مناطق مستعد خطر است.

 

نظر شما