قطار دانشجویی «ریل باس» برای مسیر تبریز جلفا و بالعکس راه اندزای شد

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۰:۰۵:۲۵
کد خبر: ۹۲۱۰۰۸
قطار دانشجویی «ریل باس» برای مسیر تبریز جلفا و بالعکس راه اندزای شد
رئیس دانشگاه تبریز گفت: تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه تبریز، اداره کل راه آهن آذربایجان و فرمانداری شهرستان تبریز به منظور راه اندازی قطار دانشجویی«ریل باس» برای روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته در مسیر "تبریز-جلفا" و بالعکس منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رضا مجیدی با تاکید بر اینکه این خط ویژه در راستای مذاکرات مدیران دانشگاه و راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای انتقال سریع و ارزان دانشجویان راه اندازش شد، اظهار کرد: مدت تفاهم نامه برابر تقویم آموزشی دانشگاه تبریز برای سال تحصیلی سال جاری و سال آینده بوده و قابلیت اجرایی این تفاهم نامه برای سال‌های آتی و با درخواست این دانشگاه معتبر است.

وی با بیان اینکه این «ریل باس» برای استفاده و بهره‌مندی تمامی دانشجویان این منطقه نیز آزاد است، گفت: ساعت حرکت قطار از تبریز به سمت جلفا، شش صبح و ساعت برگشت آن ساعت 17.15 عصر بوده و تغییرات احتمالی در ساعات حرکت فقط از طرف دانشگاه تبریز اعلام می‌شود.

این دانشگاه با پشتوانه بیش از 70 سال سابقه موثر در زمینه آموزش و پژوهش و در راستای پاسخ به تقاضای روزافزون داوطلبان تحصیلات عالی در داخل و خارج از کشور و با توجه به برنامه‌های راهبردی بلندمدت علمی، آموزشی و پژوهشی خود، پردیس بین‌المللی ارس را راه اندازی کرده است.

 این پردیس در واقع واحدی از مجموعه دانشگاه تبریز است که در منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس (جلفا) که جاذبه های توریستی و تجاری فراوانی را نیز دارا بوده و به منظور توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی در این منطقه تاسیس شده است.

 پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز در ابتدا از مهر 1388 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با پذیرش دانشجو در بیش از 100 رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی فعالیت‌های علمی خود را گسترش داده و با ایجاد و راه اندازی پردیس خودگردان تبریز در سال 92 و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، فعالیت‌های علمی خود را ارتقاء داده است.

نظر شما