همایش فناوری فضایی و نقش موثر آن در عصر پیش‌رو در تبریز برگزار شد

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۱:۲۳:۲۰
کد خبر: ۹۲۱۰۵۸
همایش فناوری فضایی و نقش موثر آن در عصر پیش‌رو در تبریز برگزار شد
در حاشیه زون فضایی هفتمین نمایشگاه ربع رشیدی، همایش فناوری فضایی و نقش موثر آن در عصر پیش‌رو در سالن شمس تبریزی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در این همایش که به همت پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی و با همکاری انجمن نجوم آیاز تبریز برپا شد، موضوعاتی در خصوص شبه ماهواره، منظومه ماهواره‌ای، کاربرد تصاویر اپتیک و حرارتی در شناسایی وضعیت دریاچه ارومیه و نیز کاربرد سنجش از دور در کشاورزی مطرح شد.

از سخنرانان این همایش، سید جاوید میراحمدی عضو هیات علمی پژوهشکده مواد و انرژی اصفهان در موضوع شبه‌ماهواره، پرنده‌ای برای نیاز امروز و فردا سخن گفت.

در ادامه، با توجه به اهمیت وضعیت دریاچه ارومیه، خلیل ولی زاده کامران، مدیر گروه سنجش از دور دانشگاه تبریز و عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه، سخنان خود را با عنوان کاربرد تصاویر اپتیک و حرارتی در شناسایی وضعیت دریاچه ارومیه بیان داشت و نتایج تحقیقات در این خصوص را با مخاطبان همایش در میان گذاشت.

پس از آن، سجاد غضنفری نیا، کارشناس محقق پژوهشکده سامانه‌های ماهواره، به ماموریت‌های توزیع شده و منظومه‌های ماهواره‌ای و تاثیر آن‌ها بر برنامه‌های راهبردی فناوران فضایی اشاره داشت.

حامد نعمت الهی کارشناس محقق گروه پژوهشی سنجش از دور مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، به عنوان آخرین سخنران این نشست، کشاورزی هوشمند با استفاده از فناوری سنجش از دور را مرور کرد.

در پایان این همایش به برندگان بخش نقاشی چهارمین جشنواره کشوری رویای کهکشانی من که به همت انجمن نجوم آیاز تبریز برگزار شده بود، اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز