ربیعی:

رویای ریحانه ها نباید زیر آوار بماند

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۴:۵۳:۵۳
کد خبر: ۹۲۳۰۳۷
رویای ریحانه ها نباید زیر آوار بماند
سخنگوی دولت گفت: رویایی ریحانه ها و کودکان جان باخته در زلزله روستای ورنکش که ساختن ایران بود نباید زیر آوار بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی ربیعی در نشست خبری با رسانه‌ها در روستای زلزله زده «ورنکش» شهرستان میانه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: امروز در منزل این کودکمان حاضر شدم و درد و غم از دست دادن این کودکان سخت است و همان شب برای زهرا و ریحانه مطالبی نوشتم و باید حرفشان شنیده شود.

سخنگوی دولت با تاکید بر ضرورت مشارک و همدلی در گذر از مشکلات پس از زلزله گفت: با مشارکهمدیگر از مصیبت زمین لرزه و فشار تحریم عبور می کنیم.

معاون اول رییس جمهور به مناطق زلزله زده سفر می کند

وی با اشاره به مصوبات اخیر دولت برای مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی اظهار داشت: جمع بندی های کلی در حال انجام است و طی سفر دکتر جهانگیری  روز چهارشنبه به منطقه جزییات برنامه ها را اعلام خواهیم کرد. 

ربیعی اظهار کرد: از امروز کمک های بلاعوض به مردم ارائه می شود و روند کمک رسانی ادامه دارد‌.

وی تامین نیازهای اولیه خانوادهای آسیب دیده از زلزله را از اولویت ها عنوان کرد و گفت: مشکلی از بابت تامین برق و آب و گاز و تلفن وجود ندارد و خواسته مردم روستا استقرار پزشک دایمی در خانه بهداشت است که آن را دنبال می کنیم. 

وی از ارائه بیمه بیکاری کارگران نیز خبر داد و افزود: کارگران منطقه بیمه بیکاری دریافت می کنند.

ربیعی افزود: کمک هزینه و دو هزار جایگاه دامی را نیز جهاد کشاورزی به طور موقت ایجاد خواهد شد و خسارات دام نیز با منابع ارزان و قرض الحسنه جبران خواهد شد.

وی مهمترین برنامه دولت در بحث زلزله را مقاوم سازی ساختمان‌ها عنوات کرد و گفت: ارائه تسهیلاتقرض الحسنه برای مقاوم سازی خانه های روستایی در سطح کشور عملیاتی شده است.

اجرای طرح حمایت اجتماعی و معیشتی با تاکید بر تاب آوری اجتماعی

ربیعی از اجرای طرح حمایت اجتماعی و معیشتی خبر داد و گفت ای: اجرای این طرح از ماه‌ها پیش در گروه های هدف مورد بررسی قرار گرفته است، آنچه که مشخص است اجرای این طرح آثار تورمی برای کشور نخواهد داشت و یا آثار تورمی آن حداقلی خواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: طرح اجتماعی و معیشتی با ضریب ۳.۲ درصد بخش اعظم دهک‌های جامعه را دربرمی گیرد و گر این طرح اجرا نشود آثار تورمی ناشی از افزایش نقدینگی در جامعه بیشتر خواهد شد.

وی گفت: تحریم های ظالمانه حق ملت نیست  و تلاش برای شکستن تحریم ها انجام می شود.

ربیعی افزود: افزایش تاب آوری اجتماعی و جلوگیری از ریزش نیروی  کارخانه ها و حل مشکلات واحدهای مشکل دار در همین راستا پیگیری می شود.

لوایح FATF برای آینده ایران لازم است

سخنگوی دولت با اشاره آخرین وضعیت پیوستن به FATF و کنوانسیون پالرمو و بررسی آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این موضوع در کمیته ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ربیعی با اشاره به نگاه دولت به تصویب این باره گفت دولت معتقد است این لوایح برای آینده ایران لازم است اگر مورد تصویب قرار نگیرد وضع مردم بدتر خواهد شد.

وی گفت: وقتی بحث لوایح مطرح شدن برخی از رسانه‌ها نوشتند که ربیعی باید قول دهد که با اجرای این لوایح وضعیت کشور بهتر می شود و در غیر این صورت باید پاسخگو باشد اما صحبت ما این است که مبادلات ارزی ما در صورت عدم تصویب این لوایح دچار چالش خواهد شد و این موضوع واردات و اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار خواهد .

سخنگوی دولت گفت: باید دید با تصویب لوایح مرتبط با FATF چه چیزی را از دست می دهیم و چه چیزی به دست می آوریم.

وی گفت: این لوایح برای زندگی بهتر مردم مورد توجه است اساساً آنچه که گفته می‌شود در بحث این موضوع گروهی تروریستی خوانده می شود و یا گروه دیگر نه اینگونه نیست، آنچه که در توان دولت بوده مکاتباتی انجام داده و پیگیریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز