برگزاری همایش "صفر تا صد مالیات و استاندارد های حسابداری" در تبریز

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۸:۴۵:۰۲
کد خبر: ۹۲۳۲۷۴
برگزاری همایش صفر تا صد مالیات و استاندارد های حسابداری در تبریز
همایش دو روزه‌ی "صفر تا صد مالیات و استاندارد های حسابداری" با هدف تبیین قانون مالیات ها و تغییرات استاندارد ها ی حسابداری ایران در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، امیر ابراهیم زاده، دبیر علمی همایش صفر تا صد مالیات و استاندارد های حسابداری و عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران در خصوص اهمیت این همایش گفت: با توجه به تغییرات قوانین و استانداردهای حسابداری در ایران، ارتقای آگاهی و اطلاعات فعالان کسب و کار در خصوص قانون مالیات ها از نیاز های اساسی در این حوزه به شمار می آید.

وی با بیان اینکه مالیات به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم طبقه بندی می شود تصریح کرد: مالیات مستقیم یا همان "هزینه شهروندی" پرداخت بخشی از درآمدهای شهروندان به دولت است از این جهت که ابزار و امکانات دست یابی به درآمد و سودها را فراهم می سازد.

ابراهیم زاده ادامه داد: ولی مالیات غیر مستقیم یا همان "مالیات بر ارزش افزوده" مقداری است که در فرایند تولید به ارزش کالاهای واسطه‌ای افزوده می‌شود.

عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران اظهار داشت: با توجه به اخرین تغییرات قانون مالیات های مستقیم تصمیم گرفتیم با تیمی متشکل از پیشکسواتان مالیاتی و جوانان بادانش و توانمند در این حوزه به شهر تبریز سفر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هر مدیر اجرایی یا مسئولین مالی برای تضمین موفقیت باید از قوانین مطلع باشند یادآور شد: در راس قوانین جاری کشور، اشراف به قوانین مالیاتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

دبیر علمی همایش صفر تا صد مالیات و استاندارد های حسابداری ادامه داد: با توجه به اینکه برخی قوانین مالیاتی تغییر یافته و استاندارد های حسابداری نیز شاهد تحولات زیادی شده است، موارد فوق دستمایه برگزاری این همایش قرار گرفت.

دکتر ابراهیم زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن معرفی اساتید این همایش گفت: در روز اول استاد احمد غفار زاده از پیشکسوت های سازمان امور مالیاتی و عضو اسبق هیئت 251 مکرر، ضمن مرور قوانین و مقررات، مباحثی مانند تجدید ارزیابی و مالیات املاک و ساختمان ها را تشریح می کند.

وی همچنین افزود: اسماعیل اسماعیلی، مدیر کل اسبق امور مالیاتی استانها و عضو شورای عالی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی سخنران دوم روز نخست است که در مورد آیین دادرسی مالیاتی و نمونه های لوایح مالیاتی در مراجع مختلف صحبت خواهد کرد.

ابراهیم زاده موضوع "استاندارد های حسابداری" را یکی از مهمترین اهداف این همایش خواند و اضافه کرد: سال گذشته استاندارد های حسابداری دستخوش تغییراتی شد و از ابتدای سال جاری این استاندارد ها لازم الاجرا شده است.

دبیر علمی همایش صفر تا صد مالیات و استاندارد های حسابداری خاطرنشان کرد: از آنجاکه انقلاب عظیمی در به کارگیری استاندارد های حسابداری صورت گرفته است، فراگیری این تغییرات از ضرورت های اساسی حسابداران به شمار می آید.

وی ادامه داد: در این زمینه نیز دکتر سید محمد باقر آبادی مدیر مرکز آموزش حسابداران رسمی (ماحر) در خصوص تغییرات استاندارد شماره 1 و 2 و 34 مبحث حسابداری به ارائه مطلب می پردازد.

دبیر علمی همایش صفر تا صد مالیات و استاندارد های حسابداری با اشاره به برنامه های روز دوم همایش نیز گفت: محمد قبول، عضو هیئت های حل اختلاف مالیاتی و کارشناس رسمی دادگستری در روز دوم به ارائه مباحث مربوط به معافیت های مالیاتی می پردازد. وی ضمن بیان تفاوت معافیت از پرداخت مالیات و مالیات با نرخ صفر، به تشریح شرایط احراز هر یک از آنها می پردازد.

به گفته وی، آرمین علیزاده، کارشناس ارشد حسابداری و نویسنده کتاب راهنمای جامع معاملات فصلی در خصوص گزارش خرید و فروش فصلی ( ماده 169 مکرر) سخنرانی می کند.

ابراهیم زاده اظهار داشت: فرشید فریدونی مدیر کل اسبق مالیات بر ارزش افزوده استان تهران هم به مبحث اصول محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، چگونگی اعطای تخفیفات و شرایط محاسبه و اعطای معافیت خواهد پرداخت.

صفر تا صد مالیات و استاندارد های حسابداری تاکید کرد: بر این باور هستیم که با آموزش، تفسیر صحیح قانون و مشاوره های مالیاتی می توان به بنگاه های اقتصادی را به اجرای تکالیف قانونی و بهره مندی از مزایای آن ترغیب نمود.

گفتنی است همایش صفر تا صد مالیات و استاندارد های حسابداری طی روز های پنجشنبه و جمعه 23 و 24 آبان ماه سال جاری از ساعت 13:30 تا 20 شب در تبریز برگزار می شود.

 

نظر شما