با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان؛

عملیات اجرایی سه پروژه مهم مدیریت شهری تبریز آغاز می شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۰:۳۹:۳۵
کد خبر: ۹۲۳۳۷۶
عملیات اجرایی سه پروژه مهم مدیریت شهری تبریز آغاز می شود
در پی امضای تفاهم‌نامه مشترک بین شهردار تبریز و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، آیین آغاز عملیات اجرایی سه پروژه مهم مدیریت شهری به ارزش یک هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، این تفاهم نامه شامل احداث پارک بزرگ تبریز، توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند و تکمیل بزرگراه ولایت است.

مهم ترین این پروژه ها، پارک بزرگ تبریز است که با ۶۰۰هکتار وسعت در شمال غرب تبریز واقع شده و از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ایران و خاورمیانه یاد می‌شود. پروژه پارک بزرگ تبریز در دو فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن کاربری‌های تفریحی و ورزشی و فاز دوم شامل مجموعه گردشگری، تفریحی و تجاری است. اعتبار اختصاص یافته برای تکمیل این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از دیگر مفاد این تفاهم نامه است که بر اساس آن سلول های شش‌گانه این مرکز احداث، و نیز تصفیه خانه مرکزی شیرابه با اعتبار ۲۰۰میلیارد تومان تکمیل می‌شود. در عملیات اجرایی پروژه زباله گاه مرکزی شهرداری تبریز سلول های ۲ و ۳ مرکز دفن به طور کامل احداث می شود و سلول‌های شماره ۴ و ۵ خاکبرداری می شوند. از این پروژه می توان به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی شهرداری تبریز در سال های اخیر یاد کرد.

همچنین فاز دوم اتوبان ولایت که از آن به عنوان ورودی جدید تبریز و اتصال دهنده شرق تبریز به غرب یاد می شود، بر اساس این تفاهم نامه به طول ۷ کیلومتر و با اعتبار ۲۰۰میلیارد تومان تکمیل می شود. هدف از اجرای این پروژه، اتصال بزرگراه پاسداران به جاده تبریز-اهر عنوان شده و در کنار آن، مسیر دسترسی آسانی به شهرک های تازه تاسیس رشدیه، باغمیشه، نصر، مصلی، مرزداران، فجر به ویژه در مواقع بحران به شمار می آید.

در این بین احداث پروژه تراموا تبریز در مسیر خیابان امام خمینی (ره) به ارزش هزارمیلیاردتومان از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود که در حال حاضر در مرحله مطاله و طراحی است. 

آیین آغاز عملیات اجرایی سه پروژه مهم مدیریت شهری، پنج شنبه ۲۳ آبان ماه جاری همزمان با «هفته وحدت» با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر شهردار تبریز، سعید محمد اسلامی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری تبریز برگزار می شود.

 

نظر شما