استاندار آذربایجان شرقی:

روند امور در مناطق زلزله‌زده به خوبی پیش می‌رود/ از همراهی مردم منطقه سپاس‌گزاریم

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۹:۳۷:۰۲
کد خبر: ۹۲۴۱۷۲
روند امور در مناطق زلزله‌زده به خوبی پیش می‌رود/ از همراهی مردم منطقه سپاس‌گزاریم
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از همراهی مردم صبور و بردبار مناطق زلزله‌زده استان با نیروهای امدادی و دستگاه‌های کمک‌رسان، اظهار داشت: تجربه سازمان‌های مسئول در حوادث گذشته کمک کرد که روند کمک‌رسانی در حادثه اخیر با کیفیت بهتری صورت گیرد و مردم منطقه نیز در این خصوص همکاری خوبی داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی طی گفت و گویی با موضوع بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، افزود: با تلاش دستگاه‌های مسئول و همکاری مردم، حتی یک مورد ناامنی در این مناطق نداشتیم و مسئولان به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات حادثه‌دیدگان تلاش می‌کنند.

وی در خصوص روند امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده استان گفت: در روزهای گذشته تمرکز دستگاه‌های خدمات‌رسان بر روی آواربرداری سنگین شامل رفع خطر از بناهای ناامن و باز کردن راه‌ها بود و آواربرداری ساختمان‌های تخریب‌شده نیز شروع شده و با سرعت انجام می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه از نظر ماشین‌آلات کمبود جدی در استان نداریم، افزود: با این حال به دلیل سردی هوا و ضرورت تسریع در اتمام آواربرداری، از استان‌های همجوار درخواست ماشین‌آلات سبک کرده‌ایم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه 143 روستا در اثر این زلزله آسیب دیده‌اند، ، گفت: برخی از روستاها بویژه در بخش ترکمانچای که کانون زلزله بود آسیب بیشتری دیده‌اند و در برخی از روستاها آسیب کمتر بوده و خانه‌ها قابل سکونت هستند؛ با این حال تلاش می‌کنیم که کمک‌ها و خدمات دستگاه‌های دولتی، به صورت هماهنگ و متوازن انجام شود؛ اما در بخش کمک‌های مردمی ممکن است تمرکز بر روی برخی روستاها بیشتر باشد.

پورمحمدی با بیان اینکه مرحله پی‌ریزی اتاقک‌های اسکان موقت از امروز در برخی روستاها آغاز شده است، افزود: چارچوب این اتاقک‌ها نیز تا 10 روز آینده ساخته می‌شود.

وی درخصوص محل‌های نگهداری احشام نیز گفت: 20 واحد بزرگ نگهداری دام بنا به ضرورت طراحی شده است که تاکنون 7 واحد ساخته شده و بقیه نیز تا یکی دو روز آینده ساخته می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی، گفت: یکی از عواملی که باعث شد خسارات کمی در این زلزله داشته باشیم آمادگی نیروهای امدادی و مراکز درمانی بود که در غیر این صورت تلفات حادثه می‌توانست بیشتر از این باشد.

وی افزود: نیروهای امدادی تنها 17 دقیقه بعد از زلزله در محل حاضر شده‌اند و بالگردهای هلال احمر نیز از صبح روز حادثه در منطقه بودند؛ البته احتمالاً کاستی‌هایی هم بوده اما همه مسئولان و دستگاه‌های مسئول با همدلی و مودت در کنار مردم این مناطق بوده‌اند.

پورمحمدی با بیان اینکه از عنایت مقام معظم رهبری، اهتمام دولت و شخص رئیس جمهور و سایر مسئولان عالی کشور تشکر می‌کنیم، افزود: خوشبختانه روند امور در مناطق زلزله‌زده خوب است و انتظار داریم که دستگاه‌های مسئول بیش از پیش در این زمینه تلاش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز