رئیس انجمن نیرو محرکه همگن و قطعات خودرو کشور:

اشتغال مستقیم ۷۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو/ ۵۰ درصد مشکلات قطعه سازان با LC داخلی حل شدنی است

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۲:۲۵:۴۹
کد خبر: ۹۲۸۴۹۳
رئیس انجمن نیرو محرکه همگن و قطعات خودرو کشور با اشاره به حجم اشتغال این صنعت گفت: در حال حاضر حدود 700 هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت خودرو شاغل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رضا پاشایی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حجم بالای اشتغال صنعت خودرو در سطح کشور متاسفانه مشکلات باعث شده است که تعداد قابل توجهی از شاغلان این حوزه فعالیشان به تعلیق دربیاد.

وی با اشاره  ضرورت اصلاح زیر ساخت ها در حوزه قطعه سازی و خودرو گفت: یکی از این بستر ها تسهیل ورود تکنولوژی به کشور است و از انجایی که بخش خصوصی توان واردات تکنولوژی به کشور را ندارد و باید با ورود تکنولوژی توسط دولت، درب‌های تولید باز شود.

رئیس انجمن نیرو محرکه همگن و قطعات خودرو کشور، پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت:  15 میلیارد تومان حجم مطالبات و 10 هزار میلیارد تومان مطالبات معوق زنجیره تامین قطعه از خودروسازان است. 

پاشایی،  تامین  LC  داخلی را یکی از راهکارهای عملیاتی رفع مشکلات قطعه سازان عنوان کرد و گفت:  با تامین  LC  داخلی و پرداخت مطالبات بیش از 50 درصد مشکلات قطعه‌سازان حل می‌شود.

وی، ایجاد هولدینگ های تخصصی را در دستور کار انجمن های مرتبط عنوان کرد و افزود: در حال حاضر انجمن قطعه سازی در سطح استان اقداماتی را مبنی بر ایجاد هلدینگ آغاز کرده است اما متاسفانه کار گروهی آنگونه که باید و شاید در جمع های ما جا نیفتاده است و عدم وجود اعتماد متقابل همیشه در کارهای گروهی وجود داشته است و این زمان اتمام کار را نیز طولانی می کند.

پاشایی با اشاره به دیگر اقدامات استانی در راستای توسعه صنعت قطعه سازی اظهار کرد:  بر‌اساس تفاهم‌هایی که با برخی از خودروسازان صورت گرفت، موتورهای 475 دیزلی برای کامیون‌ها و تریلی‌ها با تیراژ 30 هزار دستگاه در استان آذربایجان شرقی تولید می‌شود که اشتغال و ارزش افزوده فراوانی را در پی خواهد داشت. هر موتور از 200 قطعه تشکیل یافته و اگر در این استان این موتور تولید شود، اشتغال قابل توجهی در آذربایجان شرقی و تبریز ایجاد می‌شود.

وی در پاسخ به میزان استفاده صنعتکاران استان از تسهیلات صندوق ذخیره ارزی گفت: متاسفانه وجود بروکراسی های اداری و شرایط سخت باعث شده است که  صنعتکاران ما کمترین بهره مندی را از این تسهیلات داشته باشند از این رو طبق برنامه ریزی های به عمل  آمده مقرر شده است تا با همراهی کارشناسان بانک های استان نحوه دریافت تسهیلات مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وی با انتقاد از ارائه تسهیلات 18 درصدی بانکی برای صنعتکاران گفت: بدون بسته های حمایتی راه به جایی نخواهیم برد ، برخی دولت‌های منطقه تسهیلات صفر درصد و ورود تکنولوژی را در برنامه های گنجانده اند اما با شرایط موجودکار سخت است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز