مرتضی بانک:

ارس به عنوان قطب ارتباط با اوراسیا نقش آفرینی می کند

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۲:۳۷:۲۸
کد خبر: ۹۳۳۶۸۶
ارس به عنوان قطب ارتباط با اوراسیا نقش آفرینی می کند
دبیر شورای عالی مناطق آزاد، با اشاره به نقش آفرینی منطقه آزاد ارس در ارتباط تجاری ایران با کشورهای اوراسیا گفت: ارس و بندر کاسپین به عنوان قطب های اصلی ارتباط با کشورهای اوراسیا نقش آفرینی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی بانک در حاشیه بازدید از منطقه آزاد ارس در جمع خبرنگان اظهار کرد: در سال رونق تولید و با توجه به ویژگی های صنعتی و اقتصادی کشور در شرایط ویژه شاهد فعالیت فعال سرمایه گذاری و تولید در منطقه آزاد ارس هستیم.

وی گفت: در بحث اوراسیا اقدام بزرگی روی داده است و پنج کشور عضو هستند که می توانیم بدون تعرفه گمرکی و بر اساس تعرفه های گمرکی خاص با این کشور ها ارتباط برقرار کنیم.

وی گفت: در این ارتباط یک طرف روسیه است که به عنوان کشوری بزرگ با سیستم مالی و پولی خاص برای ما مغتنم است.

وی با اشاره به بازدید خود از چندین پروژه تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد ارس گفت: در سفرهایمان به منطقه آزاد ارس هربار فعالیت های جدیدی را شاهد هستیم و در این سفر مجموعه طرح ها با۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری با ۲۲۰ نفر اشتغال زایی را افتتاح کردیم.

وی از منطقه آزاد ارس به عنوان منطقه سبز نامبرد و افزود: در مجموع در استان آذربایجان شرقی ۲۶۰ هکتار گلخانه احداث شده که ۱۰۰ هکتار از این گلخانه ها در منطقه آزاد احداث شده است.

بانک بهره مندی مناطق آزاد از فناوری های نو را ضروری  دانست و گفت:مدرن و فناور بودن گلخانه های ارس  نمونه و الگوی خوبی برای سراسر کشور است.

خبرنگار : بردباری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز