قائم مقام شهردار تبریز:

کمترین بدهی مالی را به اشخاص حقیقی و حقوقی داریم

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۸:۳۵:۰۷
کد خبر: ۹۳۴۹۵۲
کمترین بدهی مالی را به اشخاص حقیقی و حقوقی داریم
قائم مقام شهردار تبریز با اعلام وضعیت مناسب مالی شهرداری تبریز در بین شهرداری های کشور، از کمترین بدهی این مجموعه به اشخاص حقیقی و حقوقی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رسول موسائی در جلسه بررسی پروژه های شاخص شهرداری تبریز اظهار کرد: در دو سال گذشته با وضعیت درآمدی خاصی مواجه بودیم که تلاش کردیم با اتخاذ تدابیری خاص، ثبات سیستمی را در مجموعه شهرداری داشته باشیم.

قائم مقام شهردار تبریز افزود: در سال اول فعالیت شورای پنجم و شهرداری، در یک ماه فقط برای دو پروژه ۵۰ میلیارد تومان به صورت نقدی تامین اعتبار کردیم که در آن سال می توانستیم با آن مبلغ ۲ پروژه را آغاز و به اتمام برسانیم و از سوی دیگر با مشکلات متعددی مالی مواجه بودیم اما رویکرد ما اتمام پروژه های نیمه تمام شهر بود.

او ادامه داد: به لطف خداوند از کارگر ساده تا مدیر ارشد از همان ابتدا دست در دست هم دادن و ما توانستیم بر مشکلات فائق آییم و امروز شاید تنها شهرداری در کشور باشیم که با کمترین مشکلات مالی مواجه باشیم.

موسائی تصریح کرد: قسمت اعظمی از بدهی های خود را به بانک ها و اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت کرده ایم و با ثبات بهتری نسبت به گذشته به پیش می رویم و بر آنیم تا برای سنوات بعدی شهرداری ایجاد هزینه نکنیم و پروژه های ویترینی نیز نداشته باشیم.

قائم مقام شهردار تبریز در بیان موانع اجرای به موقع پروژه ها خاطرنشان کرد: در گذشته دیدیم که برای اخذ مجوز جابه جایی چند درخت تا ۴ ماه پروژه عمرانی متوقف می شد و این با شرایط خاص آب و هوایی تبریز مناسب نبود و ما را با مشکلاتی رو به رو می کرد که در همین راستا مقرر شده تشریفات مناقصه ای پروژه ها پیش از آغاز سال جدید به پایان برسانیم تا به محض آغاز سال جدید عملیات اجرایی پروژه ها را شروع کنیم.

رسول موسائی در پایان بزرگترین پروژه عمرانی شهر را مترو عنوان کرده و افزود: هزار و ۳۰۰میلیارد تومان برای اتمام پروژه خط یک قطارشهری تبریز تامین کرده ایم و در ماه های آینده شاهد افتتاح ایستگاه های جدید خواهیم بود.

 

نظر شما