شهردار تبریز خواستار به روزرسانی و اصلاح ضوابط طرح‌های شهری برای پیشگیری از تخلفات شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۰۹:۳۵:۰۵
کد خبر: ۹۴۰۰۹۳
شهردار تبریز خواستار به روزرسانی و اصلاح ضوابط طرح‌های شهری برای پیشگیری از تخلفات شد
شهردار تبریز از رئیس قوه قضائیه خواستار به روزرسانی و اصلاح ضوابط طرح‌های شهری برای پیشگیری از تخلفات شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در نشست هم اندیشی با موضوع احیاء حقوق عامه در برنامه ریزی شهری و منطقه ای که با ریاست رئیس قوه قضائیه برگزار شد، گفت: عوامل مختلف موثری در خصوص انجام تخلفات ساختمانی وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به روز و متناسب نبودن ضوابط و طرح های شهری با تقاضا، درخواست ها و نیازهای مردم عنوان کرد.

او با بیان اینکه وجود قانون و مقررات برای برطرف سازی خواسته ها و نیازهای مردم است، ادامه داد: این درحالی است که محدودیت های بی مورد در طرح های شهری و جرایم باعث به وجود آمدن ساخت و سازهای غیر مجاز شده و شهرداری مجبور است از طریق ماده صد این مشکلات را حل کند.

شهردار تبریز یادآور شد: هم اکنون در کلان شهرها شاهد به وجود آمدن لکه های صنعتی و کارگاه های کوچک غیر آلاینده هستیم که تبدیل به مجموعه های صنعتی موثر تولیدی واشتغال زا نیز شده اند.

او احداث این واحدها را مغایر با قانون دانست و گفت: چنین پرونده هایی به کمیسیون های ماده صد ارجاع داده می شوند درحالی که به عقیده ما باید پیش از احداث، قوانین رعایت شود و تولیدکنندگان به عنوان متخلف به کمیسیون ماده صد معرفی نشوند.

شهردار تبریز همچنین کوچک کردن محدوده قانونی شهرها را در طرح های جامع، عاملی برای گرانی زمین و زمینه ایی برای تراکم فروشی و احداث طبقات اضافی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز