مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی

سند استانی پیشگیری از پدیده کودک‌همسری تدوین می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۲:۳۵:۵۷
کد خبر: ۹۴۲۲۱۹
سند استانی پیشگیری از پدیده کودک‌همسری تدوین می‌شود
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی از آغاز تدوین سند استانی پیشگیری از پدیده کودک‌همسری خبر داد و گفت: این سند، مرجع تصمیم‌گیری‌های استانی در این خصوص خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،بدر شکوهی در بیست و یکمین جلسه هیأت اندیشه‌ورز استان، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شده اهداف این سند، پس از تدوین نهایی آن انجام خواهد شد.

وی افزود: برای پیشبرد صحیح سند، مسئولیت محوری هر کدام از اعضا مشخص شده و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای دستیابی به اهداف آن باید مورد توجه قرار گیرد.

شکوهی بر ضرورت توجه جدی به مقوله فرهنگ سازی در مقابله با پدیده کودک همسری تاکید کرد و از صداوسیمای استان خواست از ظرفیت رسانه ملی در این خصوص استفاده کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین افراد در معرض کودک همسری جزو جامعه هدف آموزش و پرورش است لازم است دستگاه های اجتماعی و فرهنگی استان، آموزش وپرورش را در ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان در این خصوص یاری کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین فعالیت‌های هیأت اندیشه‌ورز در جهت ایده سازی و ارائه نظرات تخصصی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی استان را برای دستگاه‌های اجرایی راهگشا دانست و گفت: دور جدید فعالیت های این هیات بر اساس آیین نامه ابلاغی وزارت کشور به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: در دور جدید تلاش خواهد شد که صاحب نظران دانشگاه های مادر استان در این هیات حضور داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز