مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

کشف و ضبط بیش از ۳.۵ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در سطح تبریز

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۰:۰۱:۳۱
کد خبر: ۹۴۴۵۴۰
کشف و ضبط بیش از ۳.۵ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در سطح تبریز
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف و ضبط بیش از 3.5 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی در سطح شهرستان تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، امیر حسین بهداد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طی بازدیدهای انجام گرفته از مراکز عرضه، حدود 3500 کیلوگرم مواد و فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی به دلیل غیربهداشتی و تاریخ منقضی بودن طی یک ماه و نیم اخیر از سطح شهرستان تبریز کشف و ضبط شده است که با اخذ مجوز قضایی معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

بهداد افزود: با توجه به اینکه به تازگی آلایش مرغی غیر مجاز و فاقد هرگونه مشخصات مثل جگر، دل، سنگدان و پای مرغی از استان‌های دیگر به طور غیر مجاز وارد استان می‌شوند؛ لذا مردم از خرید هر گونه مواد خام دامی فله ای و یا در بسته‌های بدون مشخصات و برچسب و جت پرینت خودداری کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصولات توجه کنند.

 وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام گیرد.

 

نظر شما