شهردار تبریز:

تغییر کاربری فضای سبز در شهرداری ممنوع است

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۰:۱۱:۲۹
کد خبر: ۹۴۸۵۱۳
تغییر کاربری فضای سبز در شهرداری ممنوع است
شهردار تبریز گفت: طی دو سال اخیر به هیچ عنوان اجازه نداده ایم کاربری فضای سبز به کاربری دیگری تغییر پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر با اشاره به آغاز کاشت گل و گیاه بهاره در مناطق مختلف تبریز و لزوم استفاده از ظرفیت های گلخانه ها برای تولید گل گفت: در راستای خودکفایی در حوزه تولید گل اقداماتی در تبریز انجام شده و نتیجه آن کاهش میزان خرید گل بوده است.

او افزود: با این حال شهرداری های مناطق برای تامین گل های مورد نیاز برای فصل کاشت، با قیمت مناسب باید در موقع مناسب نسبت به خرید پیش بهاره گل اقدام کنند.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه سال ۹۹، از طرف شهرداری تبریز به عنوان سال فضای سبز و توسعه پارک ها نامیده شده است، اظهار کرد: توجه به فضای سبز و توسعه آن همیشه مورد توجه ما بوده و می خواهیم در سال آینده به شکل ویژه ای به این موضوع پرداخت کنیم.

او ادامه داد: توجه به حوزه فضای سبز جزو سیاست های کلی شهرداری تبریز است و لازم است تا شهرداری های مناطق نیز برای توسعه فضای سبز و پارک ها کمک کنند.

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت حفظ درختان و فضای سبز سطح شهر عنوان کرد: به عنوان مثال برخی از صاحبان زمین های اطراف ائل گلی قصد برش درختان و احداث هتل داشتند که در این راستا شهرداری تبریز با صرف هزینه، مانع از قطع این درختان شد.

او افزود: در برخی مناطق درختانی وجود دارند که هرچند مالکیت آن ها بر عهده شهرداری نیست اما ما تلاش می کنیم که مانع قطع و از بین رفتن آنها شویم تا به حفظ فضای سبز شهر کمک کنیم.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه پیش از این ۳۰ درصد از محل درآمد شهرداری ها از تغییر کاربری فضای سبز به کاربری های دیگر بود، یادآور شد:  طی دو سال اخیر اجازه نداده ایم هیچ کاربری فضای سبز تغییر یابد.

نظر شما